Czech Art Map: Nový projekt umožní využívat umění jako nástroj komunikace

Umění a design - obrázek Česko-americký start up ARV koncem minulého roku spustil projekt Czech Art Map, který srozumitelně a přehledně představí současnou českou scénu jak domácím čtenářům, tak i mezinárodnímu publiku, jež tvoří většinu čtenářské základny portálu arvme.com.

Hlavní náplní jsou hovory se současnými umělci - o vlastní tvorbě, českém umění všeobecně, zkušenostech ze svých začátků, či radách pro ty, kteří sami teprve začínají.

Mise za popularizací umění

Společnost ARV vznikla z přesvědčení, že umění si zaslouží aktivnější roli v našich životech než jak tomu je doposud. Umění je navíc často vnímáno jako jakýsi cizí svět, který je vzdálen všem, kdo mu dostatečně nerozumí. ARV razí přístup, že umění by mělo být plnohodnotnou součástí našich každodenních životů - jako estetický komponent i jako nástroj sebevyjádření a komunikace. Jenže jak o tomtéž přesvědčit veřejný lid, který jaksi odjakživa žije v přesvědčení, že umění je uzavřeno všem, kdo nemají potřebnou expertizu?

Tak, že na umění budeme nahlížet ze zcela nové perspektivy. Czech Art Map nabízí osobnější přístup k umělcům a jejich umění představuje srozumitelným způsobem, navíc zaujme také přehledností. Samotné rozhovory jsou pojaty tak, aby informovaly a zároveň vyzývaly k zamyšlení. Konverzaci o umění pak podávají lidsky, nikoli elitisticky. Projekt tedy jednak umožní čtenářům blíže poznat jednotlivé výtvarníky, uceleněji nahlédnout na současnou českou scénu, i se otevřít umění všeobecně.

Všechny rozhovory jsou navíc překládány i do angličtiny aby byly dostupné i čtenářům z jiných zemí. Díky většinově mezinárodnímu profilu čtenářů ARV se pak z Czech Art Map stává kulturní nástroj, který umožní reprezentovat současnou národní tvorbu způsobem, který překoná vzdálenost i jazykové bariéry. Jako součást každého rozhovoru jsou sdíleny stránky a sociální sítě umělců pro ty, kteří by jejich tvorbu rádi poznali do větší hloubky.

Výzva umělcům

ARV uvítá každého umělce či umělkyni, kteří by se rádi zúčastnili projektu Czech Art Map a sdíleli svou perspektivu. Pro více informací prosíme zájemce, aby se obrátili na email partnership@arvme.com.

Czech Art Map: Nový projekt umožní využívat u… - www.iUmeni.cz

Linie, světlo, stín
Linie, světlo, stín