Radost, vášeň, posedlost! Sbírka umění Michala Richtra

Umění a design - obrázek V Magnus Art galerii J&T Banky dáváme prostor začínajícím i zkušeným sběratelům umění. Máme za to, že se nejedná pouze o radost a koníček jednotlivců, ale také o důležitou součást fungování celého uměleckého světa.

Proto v galerii Magnus Art uvádíme cyklus, v němž máme ambici představovat mimořádné sbírky českých i zahraničních soukromých sběratelů umění.

Sběratelé umění jsou zvláštním druhem lidí. Pokud je něco charakterizuje, pak to, že je nelze zaškatulkovat, protože jde o extrémně rozmanitou skupinou jedinců. Někteří sbírají od mládí, protože tak to v dětství viděli u svých rodičů, jiní se k lásce k umění propracovali postupně, další si pořídili umělecký kousek coby investici a umění vzápětí propadli. Každý z nich pochází z jiného prostředí, profesně se věnují různým odvětvím, a proto také každá sbírka vypráví trochu jiný příběh.

foto k článkuPříběh Michala Richtra je výjimečný. K výtvarnému umění a kreativitě má celoživotně přirozeně blízko díky svému rodinnému zázemí i profesi. Sbíráním uměleckých děl se zabývá již více než dvě desítky let.  Přitahují ho různé formy struktur, od nejčistších geometrických až po nepřehledné organické změti tvarů a barev. Objevuje je napříč generacemi tvůrců i uměleckými médii. Jeho kolekce je tak mimořádně pestrá a přitom k sobě všechna díla tak nějak přirozeně patří.

foto k článkuCo je však na Michalu Richtrovi a jeho sběratelských aktivitách nejpřitažlivější, je vášeň a jiskra v očích, s jakými o jednotlivých kusech vypráví. To nadšení je obrovsky nakažlivé, a i proto jsme přesvědčené, že naše volba představit v galerii Magnus Art právě jeho kolekci byla správná. Věříme, že v každém, kdo se s jeho sbírkou seznámí, zůstane otisk jeho nadšení a posedlosti.

Vystavení umělci: Bolf, Černický, Dokoupil, Hilmar, Hísek, Houser, Jirásek, Kaláb, Kintera, Kolář, Kolíbal, Kratina, Kubíček, Matějů, Nikl, Pastrňák, Róna, Sýkora

Michal Richtr (1966) je sběratel umění a přední český odborník na problematiku corporate identity design. Působí jako jednatel a výkonný ředitel Dynamo design. Absolvent Filozofické fakulty Masarykovy univerzity několik let studoval také střih na FAMU. Po revoluci založil reklamní agenturu TIME. Po prodeji agentury BBK/TIME nadnárodní firmě Ogilvy v roce 2000 se stal Michal Richtr managing directorem v Ogilvy CID, kde pomohl na svět mnoha povedeným vizuálním stylům, např. pro Agropol, CS Cargo, J&T, Zentivu či PPF. Je propagátorem designu jako konkurenční výhody v rámci projektu Design & Prosperita.

„Začíná to vždy stejně: koupíte si jednu věc, pak koketujete, co dál, koupíte si další, máte jich víc a pak se z toho stane Radost, vášeň a posedlost! a nejde přestat.“

Magnus Art, Galerie J&T Banky, Sokolovská 700/113a, Praha
4. 2. – 4. 6. 2022