DOMINIK MAREŠ / Za poznáním

Dominik Mareš (*1972) je současný český malíř, grafik a umělec. Jeho tvorba se nese v duchu strukturální abstrakce, které zůstává věrný, přičemž hledá nové možnosti a techniky zpracování již více než 30 let.

foto k článkuObrazy odráží nejen syrovost industriálního prostředí rodné Ostravy, ale také zážitky z dalekých cest a rovněž křehký klid v podobě velkoformátových světlých děl z poslední doby. Všechna témata zpracovává v osobitém projevu, který je pro něho příznačný až rukopisný. Plátna vypráví své složité příběhy a nechávají probudit divákovu fantazii.

Díla jsou součástí soukromých sbírek ve více než dvaceti zemích světa.

foto k článkuAutorská výstava „ZA POZNÁNÍM“ přináší návštěvníkům zámku Kačina možnost nahlédnout do výtvarníkovy duše skrze více než 3 desítek obrazů, které přináší ucelený průřez jeho tvorbou. Kromě obrazů budou v prostoru umístěny i speciálně vytvořené objekty na míru, které akcentují jedinečnost místa. Nahlédněte na svět celistvěji a zároveň rafinovaněji a společně s autorem se vydejte na cestu „za poznáním“ a možná uspokojíte lidskou vášeň po poznání a objevování.

foto k článkuDominik Mareš se narodil v Ostravě v roce 1972. V sedmnácti letech, během studia na gymnáziu se začal věnovat malbě. První velká výstava v Domě umění v Opavě v roce 1992 sklidila úspěch a otevřela Dominikovi nové příležitosti tvorby. Dokončil fakultu ekonomie, ale vzápětí se přestěhoval do Prahy, kde se představil výstavou v Galerii U Řečických. Do širšího povědomí se Dominik Mareš zapsal samostatnou výstavou v Národním technickém muzeu v roce 1997, která zahrnovala více než devadesát umělcových děl. Pro současnost prezentoval své obrazy v duchu strukturální abstrakce na čtyřech desítkách samostatných výstav v Čechách i zahraničí. Jeho díla jsou součástí soukromých sbírek ve více než dvaceti zemích. Velkou poctou pro Dominika Mareše byla i žádost americké produkce filmu Wanted na zapůjčení tří pláten pro interiér scén, v nichž vystupuje herečka Angelina Jolie a herec Morgan Freeman. .

Zámek Kačina
Termín: 28. 6. – 31. 10. 2019, otevřeno denně o 9:00 do 16:00

DOMINIK MAREŠ / Za poznáním ~ iUmeni.cz ~