Na vernisáže Pragovka Gallery a Studia Prám na kole

Naložte kolo do metra (B- stanice Kolbenova), vlaku (Nádraží Libeň) nebo nastupte na cyklostezku kolem Rokytky a na konci trasy si s námi dejte kulturní nálož, kterou pro vás připravily dvě sousedící kulturní centra- Pragovka Art District a v ní sídlící Pragovka Gallery a nedaleký Prám.

Krom toho, že máme rádi kola a umění, nás pojí společná slabost pro periferie a industriál a o jedinečnou zkušenost našeho sousedství bychom se chtěli podělit.

foto k článkuObě galerie budou přístupné a připravené na invazi kolařů od 18:00. Pragovka Gallery uvede dvě nové výstavy: Kooperativní projekt Petry Hudcové a Hindy Weiss s názvem Going Places, který pracuje s vnímáním dvou měst, v nichž se autorky pohybují, sdílením jejich vizuálních zážitků na dálku a jejich následným zpracováváním. Výstava tato dvě místa spojuje do jednoho vizuálního sdělení- objektu a pohyblivého obrazu na základě kulturních a vizuálních rozdílů. „ Pokud se jednou ocitnete v Tel-Avivu, můžete si být jisti, že se budete chtít vrátit.Při návštěvě Prahy rovnou přemýšlíte o tom, jak ji navštívit znovu.Going Places. Místa, na která byste chtěli jít.Uchováváš obrazy v mysli a toužíš po nich ve svých myšlenkách.Genius Loci tě stíhá a ty jen hledáš výmluvu, abys ho směl následovat.“ ( oficiální text výstavy, kurátor: Piotr Sikora.)

foto k článkuDruhým projektem, který uvede Pragovka Gallery, je výstava Danici Pištekové s názvem One size fits all. Danica Pišteková pracuje s textiliemi a s představou světa, kde zapomenuté prostory našich oděvů budou jeho legitimní součástí, kde mezi vstupováním do a oblékáním se už nebude rozdíl. Jaké by to bylo, žít v měkkém prostoru.
Na vernisáži obou výstav zahraje Jan Faix, klávesista, zvukový experimentátor, ale také hudební publicista a učitel Jan Faix. V současnosti působí například v kapelách Skrytý půvab byrokracie či Sova smrti, kromě "klasického" hraní se věnuje dalším zvukových projektům, jmenovitě například improvizované hudbě k němým filmům . Z minulých projektů je známé jeho působení v kapele Unifiction.

foto k článkuStudio Prám představí práce zahraničního rezidenta Hyojun Hyun, který je typickým představitelem výrazné skupiny umělců své generace. Skupiny, pro kterou je charakteristický životní styl nomádství po aktuálních uměleckých centrech, kdy studium v zahraničí následují přesuny do měst, ve kterých se kumuluje tvůrčí energie a z denní reality vytrhávající zahraniční rezidence. Hyojunova malířská tvorba je (ač necíleně) poměrně netypicky přímou součástí autorovy neustávající migrace za inspirací. Ve svých obrazech se zabývá zachycením už zastřených kousků minulosti, které nachází převážně v "brownfieldech", tedy v částech měst, které už jsou samy o sobě dočasně pozapomenuty. Je až podivuhodné, že vizuální přitažlivost oprýskaných zdí, zrezlých vrat, posprejované omítky a strhaných plakátů, byla shodně neodolatelná i pro českou kultovní uměleckou osobnost – pro Vladimíra Boudníka. Boudník totiž svou inspiraci většinou nacházel v okolí fabriky ČKD Vysočany, tedy v přímé blízkosti Studia Prám, kam se Hyojun zřejmě naprosto intuitivně na měsíc přesunul tvořit.

Pojďte s námi zažít dosud ještě industriálního ducha starých Vysočan.

Pragovka Gallery: Petra Hudcová, Hinda Weiss: Going Places / kurátor: Piotr Sikora
Danica Pišteková: One size fits all / kurátor: Ján Pernecký