ZaHOŘ PRO UMĚNÍ v Týdnu výtvarné kultury

Události - obrázek Týden výtvarné kultury „oživuje“ Brno již šestým rokem. Letos začíná 9. března 2015 v Domě umění města Brna, v den výročí narození popularizárota umění Igora Zhoře.

Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity koordinuje spolupráci výstavních institucí s vysokými školami ve snaze upozornit na význam výtvarného umění v našem životě (městě) prostřednictvím desítek doprovodných programů.

Během jednoho týdne je možné navštívit přednášky, tvůrčí dílny, diskuze či koncerty na výstavách napříč Brnem, zkrátka „zahořet“ pro umění svým vlastním způsobem. „Pestrost, množství i povaha programů dělá z Týdne výtvarné kultury jedinečnou brněnskou událost,“ tvrdí jedna z organizátorek Jana Reichel. „Nejde zdaleka už jen o výtvarné umění, iniciujeme koncerty, vizuální projekce, multižánrové projekty. Týden výtvarné kultury je otevřen propojení a dialogu o roli umění.“

foto k článkuLetošním podtitulem se Týden výtvarné kultury ještě výrazněji hlásí k odkazu teoretika a popularizátora umění Igora Zhoře (9. 3. 1925 – 28. 11. 1997). Jak vysvětluje profesor Radek Horáček: „V roce 2015 si připomínáme jeho nedožité devadesáté narozeniny, jeho čtivé knihy o umění, jeho podíl na vzniku Fakulty výtvarných umění VUT v Brně a jeho nadšení pro umělecký život.“

Ochutnávka z programu

foto k článkuJedním z programů je konference věnovaná právě odkazu Igora Zhoře v Uměleckoprůmyslovém muzeu Moravské galerie. Adam Gallery nabízí již tradičně sérii výtvarných workshpů pro nejmenší i širokou veřejnost. Proběhne také série komentovaných procházek po Brně z cyklu Neviditelné sochy (vedeného studenty Alice Stuchlíkové). Dvoudenní prezentace studentů Ateliéru Intermédií z Fakulty umění Ostravské univerzity ve formě výtvarných akcí, výstav, happeningů, koncertů a workshopů se koná v areálu Vlněny. Kino Art hostí dílnu a projekci animovaného filmu. Architektonicky strukturovaná prostorová koláž vytvářející pulsující celek, který lze vnímat pouze v konkrétním prostoru a čase, se uskuteční v Industře.

Více informací a kompletní program naleznete na www.tvk-brno.cz.

Soutěž: Jsem myslí, jsem duší, jsem tělem – JSEM!

Tělo je tématem, prostředkem i materiálem. Šestý ročník Týdne výtvarné kultury je již tradičně doprovázen výtvarnou soutěží, která volně tematicky navazuje na hlavní motto celé akce. Letos se žáci druhého stupně ZŠ a studenti středních škol zabývali tématem těla a tělovosti v návaznosti na činnost profesora Igora Zhoře, který se zasadil o zavedení předmětu Akční tvorba do přípravy budoucích učitelů na Katedře výtvarné výchovy PdF MU v Brně. „Mezi soutěžními snímky jsou zastoupeny jak práce kresebné, fotografické a prostorové, tak díla vytvořená prostřednictvím nových médií a akčních forem umění,“ upřesňuje Susan Maly, hlavní organizátorka soutěže.

Vyhlášení vítězů proběhne 9. března v Domě umění města Brna od 16.30 hodin během slavnostního zahájení celého festivalu. Vybrané práce pak bude možné zhlédnout po celý Týden výtvarné kultury v Domě umění.

ZaHOŘ PRO UMĚNÍ v Týdnu výtvarné kultury - www.iUmeni.cz ()

Noha k noze
Noha k noze