Kniha jako bezpečná investice: Podívejte se na novou limitovanou edici Labyrint světa a ráj srdce

Recenze - obrázek V poslední době nabírá na popularitě investování do knih, je to oblíbený celosvětový trend, který sebou přináší i kulturní nebo historický podtext. Tak se na to podíváme. Je opravdu vhodné uložit peníze do knihy a na co je potřeba brát zřetel?

foto k článkuInvestiční knihy jsou vždy vyráběné v limitovaných číslovaných edicích, kdy vydavatel garantuje, že v budoucnosti nebude udělán dotisk. Obsahují podpis autora nebo další hodnotné vychytávky, jako například staré knihařské postupy, včetně typografie, originální grafické zpracování, někdy i poctivou řemeslnou výrobu.

foto k článkuJsou to hodnotná umělecká díla, která nejen pro milovníky umění, ale i pro investory představují bezpečnou a bezproblémovou investici. Nemusíte řešit skladování, převoz nebo péči o dílo, jako například u starých modelů aut či obrazů. Můžete si jednoduše udělat místo v knihovně, pracovně nebo v obýváku a těšit se tak každodenním pohledem na zakoupené dílo. Investice do knih jsou tu od starověku a určitě ne náhodou. Je to totiž i potrava pro duši a svým majitelům přináší radost, kterou mohou časem předat dál svým potomkům nebo rovnou hodnotně obdarovat své nejbližší či obchodní partnery. Proto se společnost Lakara London rozhodla finančně podpořit vydání skvostného díla Labyrint světa a ráj srdce od Komenského. Toto dílo je nejvýznamnějším filozofickým spisem napsaným v češtině. V tomto exkluzivním velkoformátovém vydání s jedinečnými kolážemi od mistra svého oboru, Miroslava Huptycha, je naprosto výjimečným skvostem na našem trhu.

foto k článkuV knize najdete původní text z roku 1623 a verzi upravenou do současného jazyka, 54 ilustrací a jednu signovanou litografii již zmíněného mistra. Miroslav Huptych je významný český výtvarník, editor, básník a arteterapeut. Originální ilustrace vznikali v průběhu několika let. V devadesátých letech vytvořil první cyklus 13 koláží Labyrint světa a ráj srdce. V roce 2019 mu Národní pedagogické muzeum J. A. Komenského udělilo medaili za šíření odkazu učitele národů.

foto k článkuGrafickou podobu knihy vytvořil Pavel Růt, jeden z nejlepších současných českých grafiků, který pro knihu navrhl speciální písmo. Hodnotu tohoto díla představuje i unikátní umělecká vazba, která je ručně vyrobena z jednoho kusu kůže, kdy při výrobě bylo nutné oživit zapomenuté knihařské postupy a znovu se učit dávným řemeslům. Výroba vazby jedné knihy trvá pět dnů poctivé práce. Majitelé dílny, kteří se postarali o tuto jedinečnou vazbu, jsou držiteli ceny Mistr knihařského řemesla.

foto k článkuKnihu vydalo nakladatelství Práh pod vedením majitele Martina Vopěnky, který je známý český spisovatel, nakladatel a předseda Svazu českých knihkupců a nakladatelů. O limitované edici uvádí: „Ve výsledku se tak jedná o mnohem víc než o vydavatelský záměr. Každý jsme do přípravy této knihy dali kus svého života a srdce.“ Ve spolupráci nakladatelství Práh a společnosti Lakara London, která vytváří prostředí pro podporu etických a ekologických projektů, vzniklo celkem 98 kusů tohoto limitovaného formátu ve třech cenových kategoriích. Základní provedení limitované edice za 37.000 Kč, vyšší provedení za 47.000 Kč a nejvyšší speciální provedení limitované edice za 77.000 Kč.

Název: Labyrint světa a ráj srdce - Jan Amos Komenský, Miroslav Huptych - Limitovaná sběratelská edice
Autor: Jan Amos Komenský, ilustrace Miroslav Huptych
Rok vydání: 2021