Slovanská epopej a její dosud neobjevené detaily v unikátní knižní podobě

Slavný monumentální cyklus Alfonse Muchy, nejlepší dostupná fotografická i tisková technologie a precizní česká ruční výroba. Právě z těchto ingrediencí vznikla luxusní velkoformátová kniha epopej, nejdražší publikace na českém knižním trhu.

Na ten ji v těchto dnech uvádí nakladatelský dům Albatros Media pod hlavičkou své nové značky exkluzivních publikací Valer. Kniha epopej vzniká v limitovaném počtu kusů a její cena se pohybuje v řádech statisíců českých korun.

foto k článkuVýzvu věrně zachytit a do digitální podoby převést Slovanskou epopej přijal Jan William Drnek. Fotograf zabývající se náročnými technikami HDR a panoramatickou velkoformátovou fotografií s vysokým rozlišením sestavil na podzim roku 2016 kreativní tým, s nímž se začal projektem zabývat. Inspirovaly ho podobné zahraniční projekty. Samotnou publikaci tvoří převážně fotografie pláten Slovanské epopeje. Obrazová část je doplněna o texty od uznávaných historiků, kurátorů a filozofů. Mezi ně patří například i Miroslav Petříček, profesor Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.

Exkluzivně vypravená publikace bude dostupná ve dvou jazykových mutacích, češtině a angličtině, v limitované edici 200 kusů. Cena knihy se odvíjí od specifického požadavku na pořadové číslo od 280 000 do 360 000 korun.

foto k článku„Epopej vnímám jako významné kulturní, ale i sběratelské a investiční dílo určené pro užší skupinu skutečných milovníků knih a výtvarného umění. Knižní vydání úchvatného malířského díla Alfonse Muchy, obdivovaného jak v Čechách, tak ve světě, pro nás bylo jasnou volbou a velkou výzvou. Příběh vzniku této knihy je fascinující sám o sobě. Pro projekt například musel vzniknout speciální matematický model, který byl použit při fotografování pláten, aby se ušetřil čas. Slovanská epopej totiž měla zrovna před cestou do Japonska,“ říká na téma vzniku Epopeje Václav Kadlec, generální ředitel nakladatelského domu Albatros Media.

foto k článkuCelkovou hodnotu však netvoří jen samotná ručně vázaná velkoformátová kniha, ale i další artefakty. Jedním z nich je samotné pouzdro, autorské umělecké dílo s čistým řemeslným detailem realizované Studiem Činčera. Luxusní materiály spolu s jednoduchou architekturou nabízí unikátní uživatelský zážitek. Z pouzdra se dá jednoduše vytvořit jednoduchý stojan, který usnadňuje prohlížení knihy a umocňuje tak zážitek ze studování kopie pláten a jejich detailů. Součástí díla je i originální certifikát pravosti a lupa, která umocňuje dokonalou techniku fotografického zachycení i speciální tisk „neviditelného“ rastru. Detaily Muchových pláten je tedy možné zkoumat až v jejich nadživotní velikosti.

foto k článkuNedílnou částí díla je také unikátní šperk. Za výtvarnou podobou zpracování a materiálovým řešením šperku stojí vnučka Alfonse Muchy, výtvarnice a patronka celého projektu Jarmila Mucha Plocková. Pro svůj pozlacený šperk ze stříbra zvolila do středu sluneční kámen – prastarou pryskyřici – jantar. Výrobcem jsou Vladimír Komňacký a rodinná firma Belda factory, která se stará take o české korunovační klenoty.

foto k článkuDalšími artefakty, které čtenáři pomáhají napojit se na příběh Slovanské epopeje jsou kameny, které jsou tematicky spojené s místy zobrazenými na plátnech Slovanské epopeje. Kameny jsou ručně opracovány uměleckým sochařem Petrem Váňou.

Velkoformátová obrazová kniha v limitované edici nabízí unikátní pohled na nejmenší detaily Muchova díla a přináší velkolepou Slovanskou epopej v dosud nespatřené podobě.

Skupina Albatros Media a.s. dosáhla v loňském roce konsolidovaných tržeb ve výši cca 900 mil. Kč. Její produkce pokrývá více než 17% nakladatelského trhu v České republice; každoročně uvede na trh více než 2 000 nových knih. Vedle šestnácti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, ComputerPress, BizBooks, Edika, Management Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín, Vyšehrad a Panteon) vlastní Albatros Media také stoprocentní podíl v distributorech elektronických knih eReading.cz a Palmknihy a vydává knihy též v rámci partnerského projektu Edice České televize. Nově založila značku luxusních sběratelských publikací Valer.

Slovanská epopej a její dosud neobjevené detaily v unikátní knižní podobě ~ iUmeni.cz ~

Název: Epopey
Autor: Jan William Drnek