Dražba pro Fenix letos on-line!

Aukční zpravodajství - obrázek

Nezisková organizace ParaCENTRUM Fenix připravuje již druhý ročník benefiční dražby obrazů mladých umělců. Cílem této akce je propojení světa mladé umělecké generace se světem hendikepovaných.

foto k článkuVýtěžek dražby poputuje na rehabilitaci pro lidi s poškozením míchy. Na výběru 70 obrazů se podílela hvězdná komise (Katherine Kastner, Lucia Lettenmayerová, Denisa Kujelová, František Kinský a Michal Horáček), která měla k dispozici přes 260 obrazů ze 17 základních, uměleckých a středních škol z Brna a dalších českých regionů. Vzhledem ke komplikované epidemické situaci proběhne letošní dražba v on-line prostředí 20.5.-6.6. 2021 pod záštitou Aukčního domu Zezula a Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97.

foto k článkuParaCENTRUM Fenix vloni uspořádalo velmi úspěšný 1. ročník sálové dražby a své vize veřejně propagovat mladé umělce se nehodlá vzdát ani letos. Rozhodlo se i přes současnou tíživou situaci Dražbu pro Fenix zorganizovat, tentokrát v on-line prostředí. „Letošní covidový ročník je zcela výjimečný. Žáci a studenti neměli skoro vůbec příležitost vzdělávat se ve škole a o to více si vážíme, že přes všechny překážky se jim podařilo obrazy vytvořit a věnovat je do sbírky pro Fenix. Za to jim velmi děkujeme a věříme, že jejich umělecký výkon a dobrý skutek bude po zásluze odměněn v podobě hojné účasti na on-line dražbě a zejména jejím zajímavým a do poslední chvíle napínavým výsledkem. Výtěžek už tradičně věnujeme na služby pro klienty s poškozením míchy, konkrétně na rehabilitaci, která navzdory pandemii běží neomezeně a proto je její podpora obzvláště potřebná.“, řekl ředitel ParaCENTRA Fenix Mgr. Michal Odstrčil.

foto k článkuDo sbírky se sešlo přes 260 obrazů ze 17 základních, uměleckých a středních škol z Brna a dalších českých regionů. Odborného hodnocení se ujala pětičlenná komise složená z významných českých osobností showbyznysu a předních galeristů: Šlechtic František Kinský, český textař a producent Michal Horáček, Čechoameričanka a galeristka Katherine Kastner z Hunt Kastner Galerie, umělecká ředitelka Denisa Kujelová z Fait Gallery a Lucia Lettenmayerová, zakladatelka privátní galerie COLLETT Prague | Munich, a.s. Součástí projektu je i vyhlášení veřejné soutěže o nejkrásnější „Obraz pro Fenix“, nejúspěšnější autoři budou odměněni a zveřejněni na drazbaprofenix.cz . Samotná benefiční on-line Dražba pro Fenix se uskuteční pod záštitou Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97 a Aukčního domu Zezula v termínu od 20.5. do 6.6. 2021 na webových stránkách https://www.papilio.cz/.

Dražba pro Fenix letos on-line! ~ iUmeni.cz ~

Dražba pro Fenix
20.5.-6.6. 2021