Aukce pro radost

Aukční zpravodajství - obrázek

Udělejte si radost originálním dílkem a podpořte práci umělců Ateliéru radostné tvorby (A.R.T.)

Dražba je součástí 182. sálové aukce aukční síně Vltavín, která se bude konat 25. března 2021 od 17 hodin.

Výdělek poputuje výtvarnému Ateliéru radostné tvorby, jenž je určen pro umělce, jejichž chápaní světa a komunikace s okolím jsou jiné, nestandardní, a kteří jsou majoritní společností označováni jako hendikepovaní, postižení nebo duševně nemocní. Smyslem A.R.T. je vytvářet pro tyto tvůrce kreativní prostředí, kde panuje svoboda, výtvarná práce je radostí a je prostředím pro tvorbu, kterou lze posuzovat podle přísných uměleckých kritérií.
K prodejní ceně těchto děl se nebude připočítávat aukční přirážka.
Pro více informací o Ateliéru a PŘEDAUKČNÍ VÝSTAVĚ navštivte web www.atelierradostnetvorby.cz či volejte Vlada Drábka 602 646 665.

Ateliér radostné tvorby

foto k článkuVýtvarný Ateliér radostné tvorby (A.R.T.) je iniciativou spolku ALTÁN ART. Ateliér je určen pro umělce, jejichž chápaní světa a komunikace s okolím jsou jiné, nestandardní, a kteří jsou majoritní společností označováni jako hendikepovaní, postižení nebo duševně nemocní. Smyslem A.R.T. je vytvářet pro tyto tvůrce kreativní prostředí, kde panuje svoboda, výtvarná práce je radostí a je prostředím pro tvorbu, kterou lze posuzovat podle přísných uměleckých kritérií. Ta bývá zařazována do art brut – umění v surovém stavu, které v poslední době stále více splývá se současným uměním. A.R.T. se chce začlenit mezi obdobné kreativní ateliéry ve světě, jejichž cílem není ani arteterapie, ani naplnění volného času, jsou místem tvůrčí svobody, kde mají umělci k dispozici kvalitní výtvarný materiál a profesionální zázemí, nikoliv však pedagogické či terapeutické vedení, které by ovlivňovalo charakter jejich výtvarného jazyka. A.R.T. zahájil svou činnost v roce 2013 v rámci projektu Evropského sociálního fondu OPPA pod spolkem SALET, od roku 2015 působí A.R.T. pod domovským spolkem ALTÁN ART. Spolek SALET přesunul aktivity výtvarného ateliéru do Javorníku, kde vzniká obdobný výtvarný ateliér. Od počátku působí Ateliér radostné tvorby v Praze 7, Nad Královskou Oborou 55 a profesionální zázemí zde vytváří pracovní tým – umělecký odborný garant Terezie Zemánková, výtvarný asistent Otto Kouwen a manažer projektu Vladimír Drábek.

Od vzniku ateliéru A.R.T. působilo v ateliéru více než dvacet výtvarníků. V současné době v ateliéru pracuje aktivně dvanáct umělců, kteří zde mají možnost tvořit čtyřikrát týdně, kde jsou jim k dispozici výtvarné prostředky i materiál bez jakýchkoliv poplatků. Ateliér pořádá pravidelné výstavy, cca pět ročně v prostorách netradičních (zdevastovaný nově objevený prostor bývalého Domu uměleckého průmyslu, kde v současné době působí Antikvariát 11) i v prostorách renomovaných (centrum současného umění DOX). Úzce spolupracuje s Akademií výtvarných umění, se kterou uspořádal dvě společné výstavy pod názvem Umění je jen jedno!

Aukční síň Vltavín s.r.o.

foto k článkuAukční síň Vltavín (www.galerie-vltavin.cz) svou činností rozšířila činnost Galerie Vltavín, která na české výtvarné scéně existuje již od roku 1991, kdy byla založena jako prostor pro prezentaci současného českého umění, později též moderního umění 20. století. Orientuje se nejen na české autory, ale i na evropské reprezentanty významných výtvarných proudů.

Kromě prestižních sálových aukcí, jejichž nabídka zahrnuje díla českých i světových autorů 17. – 21. století, realizuje Aukční síň Vltavín i pravidelné internetová aukce, tématicky rozdělené na aukci pravidelnou, která nabízí cca. 300 výtvarných děl týdně a běží celoročně, aukci antikvární pro milovníky grafiky, bibliofilských tisků, dopisů, podpisů, katalogů, knih a dalších zajímavostí z této oblasti a další (Místopis - České země 19. - 20. století v obrazech, erotika v umění, aj). V rámci mimořádné internetové aukce je možné v nabídce nalézt zajímavá díla významných umělců i případné kuriozity z dílny méně známých či cizokrajných autorů.

K dalším aktivitám patří i publikační činnost, kterou zajišťuje Nakladatelství Vltavín specializující se na vydávání katalogů a monografií z pera předních českých kunsthistoriků.

Aukce pro radost ~ iUmeni.cz ~