Výstava v GJF ukazuje spojení architektury a vína

Architektura - obrázek Pražská Galerie Jaroslava Fragnera otevřela zajímavou výstavu ukazující fenomén vinařství posledních let propojující současnou architekturu a moderní technologie výroby vína.

Až do 26. ledna 2014 nabízí expozice Architektura a víno ve střední Evropě na čtyři desítky realizací nejen z České republiky, Rakouska, Slovinska a Maďarska.

“Svět se zamiloval do vína. Postavit atraktivní vinařství dnes patří k prestižním zakázkám světových architektů a studií. Výstava představuje nejvýznamnější architektonické počiny v osmi zemích s bohatou vinařskou historií: Česku, Slovensku, Polsku, Rakousku, Německu, Maďarsku, Slovinsku a Itálii. Architektura vinařství je zde prezentována jako kulturní i společenský fenomén, jako spojnice tradičního řemesla a současných technologií i progresivního designu,” uvádí výstavu sami organizátoři.

foto k článkuVýstava byla v prosinci uvedena mezinárodním sympoziem Víno-architektura-krajina, na němž vystoupili architekti Boris Podrecca, Markus Scherer, Ján M. Bahna, zástupci ateliérů Propeller Z, Gerner°Gerner Plus i vinaři Vladimíra Mrázová a Michael Thomas. Návštěvníci pražské Galerie Jaroslava Fragnera mají možnost se seznámit se 38 realizacemi ze sedmi států ve středoevropském regionu.

foto k článkuVelmi efektně pojatá expozice nabízí prezentaci devíti vinařství z Rakouska, třech ze Slovinska, dvou z Německa, třech ze Itálie, čtyř ze Slovenska, sedmi z Maďarska a sedmi vinařských center a vinoték. Samozřejmostí jeprezentace čtyř vinařství z České republiky, mezi které byly vybráno Vinařství Gotberg, Sonberk, Vinařství Zmeko a Vinařství Krásná hora.

foto k článkuVýstava, u níž návštěvníci ke vstupence dostanou i sklenku od jednoho z prezentovaných vinařství, je putovní. Do 26. ledna 2014 zahajuje svou cestu v GJF v Praze, od 6. února do 31. března bude dostupná v polské Vratislavi, od 23. dubna do 18. května ve slovenské Bratislavě a od 29. května do 17. června v maďarské Budapešti. K výstavě byl vydán i dvoujazyčný katalog.

Výstava v GJF ukazuje spojení architektury a … - www.iUmeni.cz ()

Další architektura

Co se skrývá v našem těle?