Chuť číst i naslouchat probouzejí umělecké knihy (nejen pro děti) z nakladatelství Meander

Nakladatelství MEANDER v čele s překladatelkou a spisovatelkou Ivou Pecháčkovou vydává knížky, které jsou tak výjimečné, že pravidelně získávají mnohá ocenění v domácích i zahraničních literárních soutěžích, ať již to je Nejkrásnější česká kniha roku nebo soutěž Magnesia Litera.

Iva Pecháčková založila nakladatelství MEANDER v roce 1995 a od té doby čtenářům nabízí přitažlivé knihy, jaké jinde ve světě nenajdete. Autory, z nichž každý jeden je zajímavou osobností, vybírá nakladatelka většinou sama a ve spolupráci s nadanými výtvarníky i grafiky z tohoto doma i ve světě uznávaného nakladatelství vycházejí díla, jež nesou punc jedinečnosti.

foto k článku K tomu, aby nový titul z Meandru mohl nadchnout dětské čtenáře a jejich rodiče, musí ujít dlouhou cestu. „Krásná knížka musí splňovat mnohá kritéria. Je velká škoda, když zjistíte, že některá knížka je krásná jen po výtvarné stránce, ale uvnitř nic není. Kolikrát to u dětských knížek vidím, chybí jim příběh. Přečtete ji a na konci se nic neuděje, nemá žádné poselství. A platí to samozřejmě i naopak. Máte skvělý text, a pokud si s ním ilustrátor nerozumí, je po kráse. Také si myslím, že se na knihách v mnoha nakladatelstvích mohlo více redakčně zapracovat,“ říká Ivana  Pecháčková, kterou všichni zainteresovaní znají jako velmi náročnou nakladatelku.

První samostatné designové knihkupectví Meanderu

foto k článkuUměleckých knih, které v rodičích vzbuzují chuť číst a v dětech touhu naslouchat, vydalo nakladatelství Meander již více než dvě stovky a na knižní trh pomalu míří další mimořádná díla českých i zahraničních autorů. Skvěle načasováno, zvláště když Meander před Vánocemi otevírá svoje úplně první a samostatné designové knihkupectví ve Vratislavově ulici pod Vyšehradem, v němž se budete moci kochat novými tituly z předvánočního edičního plánu. A jaké to budou?

Novinky z předvánočního edičního plánu

foto k článkuKniha Petra Nikla Jiné taje opic naváže na úspěšné, Zlatou stuhou ověnčené a na prestižní cenu Czech Grand Design nominované Jino taje opic a nabídne další velké rodinné luštění opičí poezie. S oběma díly společně tak budete vlastnit komplexní opičí atlas včetně opičí abecedy.  Sbírka absurdní poezie Nesmysl! z hlavy editora Radima Kopáče a z tužky/pera Davida Böhma učaruje nádhernými nesmysly od Morgernsterna, Hiršala, Bondyho, Wernische a mnoha jiných našich i světových mistrů absurdna. V rodinách, jejichž každodenní život znepříjemňují malí bordeláři, ocení vtipnou a jen velmi mírně výchovnou knihu Markéty Pilátové Velký úklid. Milovníci lega a obdivovatelé husitských bitev i díla autorky Ivy Mrkvičkové se začtou s napětím do skorodetektivky  Kryštofe, hoď mi žlutou!
Znalci a sběratelé uvítají další Lingvistické pohádky Petra Nikla, v nichž si nádherně pohrává s jazykem. Nad knihou se dětský čtenář vyřádí s písmenky, slovy i větami a uvědomí si bohatost a zvukomalebnost češtiny.

O nakladatelce

IVA PECHÁČKOVÁ (1958)

foto k článkuNakladatelka, spisovatelka a překladatelka téměř tří desítek knih, mimo jiné Ferlinghettiho prózy a divadelní hry Nefér argumenty života, Rutiny nebo Lásku ve dnech vášní. V roce 1995 založila nakladatelství Meander, v němž vydává nezaměnitelné knihy pro děti a dospělé.
Sesbírala a napsala čtyři knihy legend z edice Pražské legendy nakladatelství Meander (Legenda o svatém Václavovi, Legenda o Golemovi, Legenda o Pražském Jezulátku a Ruce pro Pražské Jezulátko) a přeložila knížky Jako by se tu někdo snažil nevydat ani hlásku Johna Irvinga, Vrány z Hruškovic Aldouse Huxleyho a Kočka a čert Jamese Joyce aj. Spolu s Lubošem Snížkem a Mirkem Vodrážkou sepsala exkluzivní rozhovor v knize S Ferlinghettim v Praze.
Od roku 2010 pořádá každoročně pod názvem Děti, čtete? literárně-dramatický festival, na němž autoři, ilustrátoři i grafici představují dětem i jejich rodičům svět krásné knihy jako báječné dobrodružství v říši fantazie.

Chuť číst i naslouchat probouzejí umělecké knihy (nejen pro děti) z nakladatelství Meander ~ iUmeni.cz ~