Chtěl mít moře, lodě a hory. Český malíř našel vše na Mallorce.

Umění a design - obrázek Sollerský přístav je jediným místem na severu Mallorky s volným přístupem k moři. Hornatý sever ostrova je oblíbeným centrem chodců, cyklistů i jachtařů a patří k nejkrásnějším místům hlavního baleárského ostrova. Právě zde najdete českou Galerii Augustin.

Mallorca a především její pobřeží dávno není dominantou Španělů. Středomořské klima, celoroční zeleň a krátké lety do evropských metropolí vytvořily na ostrově dnešní internacionální směs obyvatel.

foto k článkuSolerský přístav si ke svému působení vybral i český výtvarník Richard Augustin. „Vždy jsem si přál strávit nějaký čas ve středomořském přístavu. Letošní sezónu jsem otevřel své Studio Augustin s galerií tady a plním si tak jeden sen. Zleva mám italskou restauraci, zprava žijí Angličané, pak Němci, to vše promixované Španělskem i množstvím turistů. Vlastně typická současná Evropa, jen stranou od hlavního proudu dění“, říká výtvarník původem z jižních Čech.

foto k článkuAugustin již se svými obrazy procestoval Indii, Andaluzii nebo třeba Francii. Právě v Indii začal pořádat vlastní popartové výstavy, které později úspěšně zopakoval v Evropě. „Indie je neopakovatelná zkušenost, je tam možné snad vše. Já zažil opravdový rock’n’roll, od nečekaně úspěšných a téměř vyprodaných výstav po zabavování pasů a kličkování před úřady,“ vzpomíná Augustin.

foto k článkuA proč právě Mallorca? Augustin hledal místo v Evropě kde mají moře i hory a příjemné klima. A to hlavně společenské. Po měsících pátrání našel dům, který mu umožnil pracovat i vystavovat na jednom místě. „Na spolupráci s galeriemi se dávno nespoléhám. Po deseti letech běhání s katalogy jsem si začal pořádat výstavy sám. Jen to sice náročné, ale stojím si za vlastními úspěchy i pády a ušetřím fůru času i energie,“ říká výtvarník, který prodává většinu svých obrazů bez prostředníků.

foto k článkuTaké v solerském přístavu vystavuje Augustin popart. Podle vlastních slov je to styl, který nemusí nikomu moc vysvětlovat a navíc si nejsnáze najde diváky. Čas si však Augustin najde i na vlastní původní tvorbu, které vtiskl během let nezaměnitelný rukopis. „I když cestuji po světě, na své kořeny nezapomínám. Moje autorské obrazy jsou ovlivněné zejména českým kubismem. Čapek nebo Filla mě nepřestávají inspirovat,“ dodává malíř, který našel svůj druhý domov na Mallorce.

Českou galerii Augustin můžete navštívit přímo v Port de Soller nebo on-line na www.augustin.es

text: -ogi-

Chtěl mít moře, lodě a hory. Český malíř naše… - www.iUmeni.cz ()