A není to spíš koníček? Mladí umělci v centru Prahy vystavují svá díla.

Výstava A není to spíš koníček? v Mánesu představí pětici mladých výtvarníků Galerie ART Concept, která sídlí ve funkcionalistické budově Mánesu na nábřeží v centru Prahy, dává prostor talentovanému mládí.

Moderní, nově zrekonstruované interiéry od 20. července do 21. srpna zaplní díla Elišky Podzimkové, Marie Urbánkové, Jana Vajdy, Marka Ehrenbergera a Anny Niklové. Název výstavy A není to spíš koníček? s lehkou nadsázkou odkazuje k otázce, kterou při prezentování své tvorby začínající umělci čas od času slýchávají. Prodejní výstavu 20. července v 18.00 hodin zahájila neformální vernisáž.

Pořádající Galerie ART Concept je soukromou prodejní a výstavní galerií, která vznikla jako místo pro prezentaci současného umění, především tuzemských žijících autorů. Cílem je veřejnosti představovat výtvarná díla renomovaných umělců, kteří si již vybudovali své jméno na současném trhu s uměním, a zároveň také kvalitní a dosud neetablované autory, kteří na své výraznější prosazení teprve čekají. Galerie ART Concept umělecky navazuje na více než dvacetiletou tradici aukční a prodejní Galerie ART Praha.

Výstava A není to spíš koníček? – umělci:

foto k článkuEliška Podzimková je mladá česká animátorka, ilustrátorka, fotografka a všestranná umělkyně. Absolvovala Filmovou akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Nejen díky svému profilu na Instagramu @AnimateNY (nyní @eliskap) získala uznání doma i ve světě. Má na kontě např. spot pro Jamieho Olivera, obsazení titulní stránky newyorského deníku Metro, dokreslené fotky pro americký Vogue či články v celosvětových médiích. V Čechách spolupracovala s Tomášem Klusem na jeho turné Recyklus, ilustrovala knížku Marie Doležalové a spoluvytvořila knižní vydání průvodce Honest Guide s Jankem Rubešem. Pro pražský magistrát připravila projekt PrahART s uměním v dopravních prostředcích. Příznivé ohlasy zaznamenaly také její ilustrace ke knize Malý princ a stejnojmenná putovní interaktivní výstava. V současné době pracuje na seriálu Plešouni pro onkologicky nemocné děti.

foto k článkuMarie Urbánková po studiu na SUPŠ Žižkov, obor scénografie, vystudovala Vysokou školu umělecko průmyslovou v Praze, obor filmová a televizní grafika pod vedením Jakuba Zicha. Má za sebou několik knížek pro děti (Jedéém!, Trable s tátou, Příběhostroj, Táta a princezna Rozárka, Tajemství za sněhovým knírkem, pravidelné příspěvky do časopisu Raketa). Mimo ilustrace a knihy ji moc baví svět animovaného filmu. Po svém bakalářském filmu Betonová džungle nyní objíždí festivaly s krátkým animovaným filmem Máma má vždycky pravdu!

foto k článkuAnna Niklová se narodila v Praze do rodiny výtvarníka Petr Nikla, takže kreslení odmalička se nějak nemohla vyhnout. V patnácti letech se přestěhovala s rodinou do New Yorku, kde vystudovala ilustraci na střední a vysoké škole, a nyní dokončila magisterské studium grafického designu a vizuální komunikace na Central Saint Martins v Londýně. Věnuje se především knižní ilustraci a grafice, ale také kreslené animaci a ručně malovanému písmu. Nejradši tiskne na japonských RISO tiskárnách, ze kterých do svých ilustrací přenáší i jemné barvy a textury. V New Yorku i v Čechách se účastnila několika skupinových a samostatných výstav, ilustrovala dvě knihy pro děti pro nakladatelství Meander a zároveň vytváří autorské knížky vydané vlastním nákladem.

V rámci této skupinové výstavy představuje grafiky ze série sešitových kreseb, které v limitovaných edicích vytiskla na RISO tiskárnách v Londýně. Kresby se odvíjejí z její finální magisterské práce – edice 50 autorsky vydaných knížek, které se jmenovaly OFF THE GRID a představovaly ilustrovaný školní sešit.

foto k článku Marek Ehrenberger je ilustrátor, grafický designer a vizuální umělec. Studoval grafický design ve Zlíně na Univerzitě Tomáše Bati a na pražské UMPRUM. Absolvoval stáže ve studiích v Zurichu, Barceloně a New Yorku. V jeho rukopisu se snoubí kresba nespoutaných linek a tvarů s živými barvami. Typické jsou pro něj unikátní portréty – výsledek vektorové kresby na počítači a následného přenosu obrazu šablonou na dřevěné desky s finální malbou akrylem. On sám svou tvorbu přirovnává k chameleonovi: barevná, osobitá, mírně střelená.

foto k článkuJan Vajda se zabývá především digitální ilustrací. Podílí se tak na vizuálech různých reklamních kampaní, vytváří logotypy, časopisy nebo knihy. Realizuje se také ve vytváření tištěných autorských printů. Jeho práci charakterizuje čistě tažená křivka, která vykresluje jednotlivé elementy ilustrace. Každý obrázek obsahuje velké množství detailů a situací. Důležitou součástí je vtip.

A není to spíš koníček? Mladí umělci v centru Prahy vystavují svá díla. ~ iUmeni.cz ~

A není to spíš koníček?
Výstava děl Elišky Podzimkové, Marie Urbánkové, Jana Vajdy, Marka Ehrenbergera a Anny Niklové.