Paralelní Polis otevře první fyzickou galerii digitálního umění

Paralelní Polis otevře první fyzickou galerii digitálního umění při příležitosti 7. ročníku Hackers Congress, který se uskuteční od 2. do 4. října. Kurátorský výběr má na starost Martin Fischer, člen skupiny Ztohoven.

K vidění budou umělecké díla, která využívají digitální technologie jako součást tvůrčího či prezentačního procesu.

Paralelní Polis nyní zakládá fond založený na kryptoměně Ethereum, kdy 1 % ze svého zisku věnuje na nákup unikátního digitálního, tzv. NFT umění. „NFT cryptoart a celý nový trh s digitálním uměním vyrostl za poslední dva roky a nabízí neprozkoumané možnosti, narovnává vztah mezi umělcem a sběratelem včetně procent z dalších prodejů a je vidět v galeriích po celém virtuálním světě,“ říká Martin Fischer, člen skupiny Ztohoven a vedoucí vizuální komunikace Paralelní Polis. Na Hacker Congress Paralelní Polis (HCPP20) tak mohou návštěvníci zhlédnout sbírku děl s kurátorským výběrem Paralelní Polis v první fyzické galerii digitálního umění.

Hackers Congress Paralelní Polis

foto k článkuHackers Congress Paralelní Polis (HCPP) je vlajkový projekt nestátní neziskové organizace Paralelní Polis, na který se každoročně první víkend v říjnu do Prahy sjíždí přes 500 fanoušků a IT odborníků z celého světa. Svoboda a kryptoanarchie, decentralizovaná ekonomika a kryptoměny, politické umění a hacking, věda a technologie jsou hlavní tematické pilíře třídenního kongresu, kdy se Paralelní Polis propojí s divadlem La Fabrika a na čtyřech scénách se zde setkají špičky z oborů umění – věda – technologie.

O Paralelní Polis

Paralelní Polis založila v roce 2014 v Praze umělecká aktivistická skupina Ztohoven jako původní hackerspace. V současné době tato nestátní nezisková organizace sdružuje komunitu lidí (etických hackerů, kryptoanarchistů, blockchainových podnikatelů, umělců, cypherpunkerů, libertariánů…), kteří dlouhodobě upozorňují a vystupují proti systematickému zneužívání moci státu na úkor osobní svobody jednotlivců a svobody internetu. Misí Paralelní Polis je poskytovat technologie a vzdělání, které lidé potřebují pro zapojení do nezávislé společnosti a na ochranu individuální svobody. Vizí Paralelní Polis je svět, kde lidé mají možnost odloučit se od státu a žít ve svobodné společnosti. V současné době v Paralelní Polis najdete coworking space Paper Hub, kavárnu, přednáškový sál Institute of Cryptoanarchy, Stream Studio Paralelní Polis a hackerspace Bordel.

Paralelní Polis otevře první fyzickou galerii digitálního umění ~ iUmeni.cz ~