Čtvrtý ročník soutěže Czech Nature Photo je zahájen

Od úterý 14. ledna již mohou fotografky a fotografové přírody přihlašovat své nejlepší snímky do soutěže Czech Nature Photo. Pro čtvrtý ročník jsou vyhlášeny nové kategorie – Krajina, Rostliny a houby, ve spolupráci s pražskou zoologickou zahradou je vypsána kategorie Ohrožené druhy a jejich ochrana

O vítězných fotografiích bude rozhodovat odborná porota se zahraničními hosty – Peterem Delaneyem z Jihoafrické republiky a britským fotografem Robem Cottlem.

foto k článku„Czech Nature Photo již čtvrtým rokem přináší snímky zachycující současný stav přírody celého světa, ukazuje živočichy a letos poprvé i rostliny, o kterých mnozí z nás nemají ani tušení. Cílem soutěže je připravit výstavu, která krásu a rozmanitost přírody představí návštěvníkům. Lidé se dokážou zasadit o ochranu jen toho, co znají,“ vysvětluje Veronika Souralová, ředitelka Czech Nature Photo.

foto k článkuPráce českých a slovenských fotografů zachycujících přírodu doma i ve světě bude možné od úterý 14. ledna do 16. února posílat prostřednictvím elektronického systému na stránce https://2020.czechnaturephoto.cz/.

Letošní ročník soutěže Czech Nature Photo bude rozdělen do sedmi hlavních kategorií. Z předchozích ročníků zůstávají zachovány hlavní kategorie Savci, Ptáci, Plazi, obojživelníci a podvodní život, Bezobratlí a Zvířata v lidské péči. Nově se soutěží v kategoriích Rostliny a houby a Krajina. Dále je možné přihlásit snímky do speciálních kategorií Série, Příroda v Praze a do nové kategorie Ohrožené druhy a jejich ochrana. Soutěžit se bude tradičně i o Cenu za nejlepší fotografii české přírody.

foto k článkuOdborná mezinárodní porota bude pracovat v Czech Photo Centre 5. března pod vedením fotografa a entomologa Pavla Krásenského. Dále v porotě zasednou: jihoafrický wildlife fotograf Peter Delaney, britský fotograf Rob Cottle, český wildlife fotograf Vladimír Čech ml. a Pavel Hubený, ředitel Správy Národního parku Šumava. Nominace v jednotlivých kategoriích budou vyhlášeny ve čtvrtek 12. března.

foto k článkuSoutěž doprovodí výstava dvou zahraničních wildlife fotografů v Czech Photo Centre v Nových Butovicích. Ve velké výstavní síni představí svou tvorbu jihoafrický fotograf Peter Delaney, jehož snímky získaly řadu ocenění včetně trojice úspěchů v nejprestižnější žánrové soutěži Wildlife Photographer of the Year. V malé výstavní síni budou vystaveny snímky Roba Cottle, fotografa z jižního Walesu, který je milovníkem místní fauny a propagátorem etického přístup k fotografování divoké přírody. Jeho fotografie byly publikovány v řadě časopisů a mimo jiné i v prestižní publikaci Remembering Rhinos. V současné době je ambasadorem fotografické techniky Olympus.

Slavnostní vyhlášení výsledků se bude konat 5. května společně se zahájením výstavy oceněných prací v Czech Photo Centre.

Záštitu letošnímu ročníku poskytlo Ministerstvo životního prostředí České republiky a Magistrát hlavního města Prahy. Generálním partnerem je společnost Olympus a hlavním partnerem je společnost Trigema. Dalšími partnery soutěže jsou: Pražské služby, Cewe, Ptáček, Laufen, Soliter, Siko, Fomei, Pictoart, Newton Media, Econtest, Fujifilm, Zoo Praha, DJI – Telink, KRNAP, NP Šumava, Botanická zahrada Praha, Lesy hl. m. Prahy. Mediálními partnery soutěže jsou: Český rozhlas – Radiožurnál, Radio Regina, Právo, Novinky.cz, National Geographic, Prague TV, Prima ZOOM, Lidé a Země.

Kontakty a další informace: www.czechphoto.org

Čtvrtý ročník soutěže Czech Nature Photo je zahájen ~ iUmeni.cz ~