NAPIŠ OBRAZ v Týdnu výtvarné kultury

Události - obrázek Již sedmý ročník se bude konat od 14. do 20. 3.2016 v Brně. V rámci programu budou návštěvníci moci zavítat do řady předních brněnských muzeí, galerií i dalších kulturních institucí. Hlavním tématem letošního ročníku je propojení vizuálního a slovesného vyjádření v souladu s mottem „Napiš obraz“.

Týden výtvarné kultury pořádají každoročně studenti a vyučující z Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Letos poprvé se do jeho organizace zapojil také Ústav české literatury a knihovnictví Filozofické fakulty. „Spolupráce s Filozofickou fakultou MU se odráží i v tématu sedmého ročníku, kterým je hledání vztahu výtvarného a slovesného umění a hranic mezi textem a obrazem,“ říká jedna ze spoluorganizátorek Irena Rodriguez Točíková.

foto k článkuCílem TVK je představit výtvarné umění široké veřejnosti prostřednictvím poutavých přednášek, diskuzí a nevšedních workshopů. „Nezaměřujeme se jen na galerie, ale vyrážíme i do ulic. Letos například v duchu tématu uspořádáme procházku, na které budeme pátrat po brněnském street artu,“ vysvětluje Rodriguez Točíková.

Již tradičně se do TVK se svými programy zapojí Moravská galerie v Brně, Dům umění města Brna, Muzeum města Brna, Galerie ARS či Galerie TIC. Návštěvníci budou moci zhlédnout několik vernisáží, zúčastnit se přednášek či komentovaných prohlídek na výstavách i samostatně výtvarně tvořit. V široké škále programů si mohou vybrat všechny věkové kategorie.

foto k článkuOficiální zahájení TVK proběhne v pondělí 14. března v 17.00 v Místodržitelském paláci MG, v 18.30 pak naváže videomapping na fasádu budovy. Ve středu 16. března se uskuteční v Uměleckoprůmyslovém muzeu konference jak pro odbornou veřejnost, tak i návštěvníky z řad laiků, s názvem „Mezi textem a obrazem – dialogy mezi literaturou a vizuální kulturou.“

foto k článkuTéma letošního ročníku TVK odráží i dění v brněnských institucích. Jedním z bodů programu jsou komentované prohlídky nové stálé expozice Moravské galerie v Brně nazvané ART IS HERE, jejíž osu tvoří sbírka umělce, teoretika umění a kurátora Jiřího Valocha. Dům umění města Brna pak nabídne tvořivé programy zabývající se slovní interpretací výtvarných děl. Na workshopech dostanou návštěvníci příležitost vyrobit si skleněný šperk s vlastní iniciálou či keramickou kachli s oblíbeným citátem. Vernisáž bude mít v rámci TVK také výstup z projektu založeného na spolupráci českých výtvarníků s umělci z Hongkongu, jehož základem je rekonstrukce díla výtvarníka z druhé země jen na základě jeho slovního popisu.

Tradičně doprovází TVK také soutěž pro žáky druhého stupně základních škol, středních škol a gymnázií. Jejím tématem bude „slovo“ ve všech svých podobách. Cílem soutěže je probudit v mladých lidech kreativitu a zájem o umění. Vyhlášení soutěže a vernisáž studentských prací proběhne v rámci slavnostního zahájení TVK.

NAPIŠ OBRAZ v Týdnu výtvarné kultury - www.iUmeni.cz ()

Krtník