Kniha Architektura přibližuje prvky všech stylů

Recenze - obrázek U brněnského nakladatelství Computer Press vyšla čtyřsetstránková kniha Architektura s podtitulem Prvky v architektonických stylech. Bohatě ilustrovaná česky psaná publikace velmi poutavě přibližuje snad všechny architektonické slohy včetně těch moderních.

Trochu netradičně od nakladatelství Computer Press se na pulty dostala kompletně česká kniha Architektura s podtitulem Prvky v architektonických stylech, která byla přeložena z australského originálu. Velká čtyřsetstránková publikace se na architekturu nedivá jen zeširoka, ale přibližuje i jednotlivé architektonické slohy, představuje trendy a podrobně se věnuje detailům.

kniha fotoTřináct kapitol rozděluje bohatě fotografiemi i kresbami ilustrovaný obsah na výrazně oddělené a přitom propojené oddíly. Po obecném několikastránkovém úvodu pojednávajícím o celkovém pohledu na architekturu samotnou, především v historických souvislostech a jejím vývoji, se čtenář přes časovou osu postupně dostane až k architektonickým prvkům charakterizujícím jednotlivé styly a slohy.

Každé z podkapitol je věnována jedna až dvě dvojstrany. Věnují se materiálům jako ocel, dřevo, hlína, sklo, železo a další nové materiály. Samostatně se věnují i historicky velkým stavbám jako pyramidy v Gíze, baptisterium San Giovanni, mrakodrapy na Manhattanu, Hagia Sofia, Burj Dubaj nebo opera v Sydney. Nechybí zaměření na architektonické detaily jako kupole, piloty, fasády, obložení, nátěry, schody, výtahy, osvětlení, druhy oken a mnohé další. Zapomenuto není ani na některé velikány architektury jako Frank O. Gehrym Chrales, Rennie Mackintosh, Glen Murcutt, Kenzo Tange či Hasan Fathy.

kniha fotoČeské čtenáře jistě potěší, že v knize je zastoupena i Česká republika díky Tančícímu domu v Praze. Vzdán hold je i Janu Kaplickému, když v kapitole Nové materiály jednu stranu zabírá jeho legendární obchodní dům Selfridges v Birminghamu. Celkově je kniha velmi dobře a přehledně zpracovaná. Podrobně se zabývá opravdu vším důležitým a to jak v minulosti tak v současné architektuře. Díky délce textů a koncepci knihy je navíc velmi čtivá a zajímavá opravdu pro každého.

Zdroj: Computer Press

Název: Architektura
Autor: Miles Lewis