Cestovatelské knižní tipy iUmeni.cz

Kambodža v detailech / Japonsko v detailech a ve dvou deníčcích / Mambo? Poa! Zanzibar / 111 míst v Brně, která musíte vidět / 111 míst v Ostravě, která musíte vidět / Brnboniéra aneb umění v Brně / Czech It Out / Prázdniny v Česku

Kambodža v detailech

foto k článkuKambodža,tak, jak jsme jí zažili během cesty v roce 2006. Silnice z červené hlíny, primitivní přívozy přes řeky, domky z bambusových rohoží, domečky duchů z plechovek od oleje a benzinky prodávající palivo v cocacolových lahvích. A všude spousta nuzně žijících, přesto spokojených Kambodžanů. Velkou část z 1444 fotek v knize jsme věnovali dokumentaci nejrůznějších, často dojemně naivních, ručně malovaných obrázkových vývěsních štítů a cedulí. Ty nahrazovaly psané nápisy v zemi, která se po Polpotově krutovládě potýkala s vysokou mírou negramotnosti. Dnes už je toto vše pravděpodobně historie. Autoři: Veronika Richterová a Michal Cihlář

Vydalo Gallery v roce 2006, 336 stran, 390 Kč, , Koupit knihu ZDE

Japonsko v detailech a ve dvou deníčcích

foto k článkuVeronika Richterová a Michal Cihlář vydali ve vlastní grafické úpravě fotografickou knihu JAPONSKO V DETAILECH. Obsahuje texty a 1166 fotografií, které doplňují nejen četné kresby, reprodukce dvoustránek z cestovních deníčků a japonských razítek, ale i obalů, letáčků a různých drobností. Nechybí ani zasvěcené komentáře a ukázky jejich výtvarných děl inspirovaných právě touto magickou zemí. Zkoumají současné Japonsko prostřednictvím všedních detailů, které o zemi leckdy řeknou víc, než tlustý bedekr. Úvodní text napsal Karel Haloun.

Vydáno vlastním nákladem., 192 stran, 790 Kč, Koupit knihu ZDE

Mambo? Poa! Zanzibar

foto k článku V dubnu 2019 vyšla u nakladatelství Bigg Boss kniha Mambo? Poa! Zanzibar, na které pracovala dvojice autorů Vladimir 518 a Tomáš Souček více než tři roky. Přestože se toto východoafrické souostroví zdá z geografického i kulturního hlediska až neuvěřitelně daleko, tvůrci publikace díky svým pravidelným návštěvám postupně odkrývali jeho místní specifika, která následně vsazovali do vnitřní struktury publikace.

Autorské duo Vladimir 518 a fotograf Tomáš Souček má za sebou v minulosti zrealizované dva další výrazné knižní projekty. Jmenovitě se jedná o první díl subkulturní trilogie KMENY (2011) a výlet do světa českých uměleckých ateliérů OBSESE (2015). Jejich nová publikace provede čtenáře na svých více než pěti stech stranách komplikovaným světem současného Zanzibaru, který byl vždy v kontextu celé východní Afriky tavícím kotlem různorodých kulturních vlivů.

BiggBoss , 528 stran, 900 Kč, Koupit knihu ZDE

111 míst v Brně, která musíte vidět

foto k článkuAktuálně nejrozsáhlejší průvodce Brnem ukazuje, že město nabízí více než vilu Tugendhat a hrad Špilberk. Odhaluje Brno z mnoha úhlů pohledu. Na své si přijdou milovníci architektury, historie, gastronomie, parků i koupališť. Zaručené tipy najdou rodiče s dětmi i ti, kdo si chtějí dát dobrou kávu a pozorovat brněnský ruch jen skrz okna kavárny.

Paseka, 240 stran, 329 Kč, Koupit knihu ZDE

111 míst v Ostravě, která musíte vidět

foto k článkuInformace o knize Že Ostrava nejsou jen doly a hudební festival, ukazuje další ze série průvodců po 111 místech, která musíte vidět. Na své si přijdou milovníci architektury, historie, gastronomie, kávy i parků. Průvodce poskytne tipy rodičům s dětmi, ale i těm, kdo při poznávání města rádi drží v ruce hrnek kávy. Kniha se díky své přehledné struktuře stává bravurním pomocníkem při hledání míst, která na výletech nesmíte minout. Zároveň je představuje tak, jako by vás po Ostravě provázel průvodce z masa a kostí, který danou oblast dobře zná. Krátký popis každého místa doplňuje legenda, jak se k němu dostat a autentické fotografie.

Nakladatelství Paseka, 240 stran, 399 Kč, Koupit knihu ZDE

Brnboniéra aneb umění v Brně

foto k článkuRozbalte si Brnboniéru a rozhlédněte se novýma očima: po celém Brně uvidíte rozsetá umělecká díla. Některá z nich vznikla ve středověku a jiná před pár měsíci.
Jedna jsou tak známá, že jejich sláva překročila hranice města, o druhých jste ještě neslyšeli. Na které se jít podívat? Jak si z nich vybrat? Třeba podle toho, co vás v životě baví, živí nebo kým chcete být. Jste odkojeni starobrnem? Anebo přijíždíte do města poprvé? Brno má něco pro všechny: našince i cizince, inženýrky a pivaře, rebely, sportovkyně či rodiče s dětmi. Život i umění mají mnoho různých příchutí. Stejně jako čokoládová bonboniéra. Račte ochutnat..

TIC Brno, 295 stran, 499 Kč, Koupit knihu ZDE

Czech It Out

foto k článku Nepostradatelný průvodce stylovým cestováním po České republice. Zklamání je součástí objevování. Nutně? Ne pokud za vás tuto část někdo vezme na sebe. Přesně to jsme udělali. Prověřili jsme desítky českých, moravských a slezských hotelů, penzionů a venkovských domů, projedli a propili jsme se dlouhými seznamy restaurací a bister, barů, kaváren a vinařství ve všech čtrnácti krajích a vybrali z nich 82 těch, které bychom doporučili svým přátelům. Každé z míst, které najdete na stránkách Czech it Out je něčím výjimečné a stojí za to, aby se stalo součástí vašeho příběhu psaného zážitky..

246 stran, 499 Kč, Koupit knihu ZDE

Prázdniny v Česku

foto k článku Za dobrodružstvím není třeba létat přes půl světa! Stačí procestovat rodný kraj a dobře se dívat. Vydejte se s Ladislavem Ziburou na dvouměsíční jízdu po českých luzích a hájích a připomeňte si, v jak rozmanité a krásné zemi žijeme. Těšit se můžete na cestu plnou zajímavostí, při které se zasmějete nad příběhy svérázných lidí a načerpáte tipy na výlet. Tak přisedněte do roztomilého bílého autíčka a pevně se připoutejte! Váš řidič je začátečník..

Albatros, 408 stran, 499 Kč, Koupit knihu ZDE

Moře v 300 otázkách a odpovědích

foto k článku Proč je moře modré? Jak vznikají vlny? K čemu má ježovka ostny? Kdo žere mořskou hvězdici? Proč jsou plameňáci růžoví? Ti, kdo se zajímají o moře, mají spoustu otázek. A každá z nich si zaslouží odpověď. Tady jich máte hned 300, jsou podány jednoduchým a srozumitelným jazykem a provází je mnoho obrázků. Poslouží jako zásobárna praktických rad a informací o bohatém prostředí, o něž musíme pečovat.

Cestovatelské knižní tipy iUmeni.cz ~ iUmeni.cz ~