Čapek & Čapek. Hravě světem velkých umělců Josefa a Karla

Recenze - obrázek Nová publikace z nakladatelství Verzone seznamuje děti s životem a tvorbou bratří Čapků. Autorky si pro děti připravily spoustu hravých úkolů a zvídavých otázek.

V dvoudílné knize navazuje na hlavní část skicář, který rozvíjí první díl a je pro děti připraven k aktivnímu dotváření.

foto k článkuFormou hry a plněním úkolů se děti seznámí s rodinou Čapků i s prací obou bratří: s literárním dílem Karla Čapka (především Dášeňka čili život štěněte, RUR, Ze života hmyzu, Krakatit, Devatero pohádek, Zahradníkův rok, Válka s mloky) a prostřednictvím vybraných obrazů a ilustrací s výtvarným i literárním dílem Josefa Čapka. Každou kapitolu provází úkoly zaměřené na vnímání obrazu a práci s textem, rozvoj slovní zásoby a kritického myšlení. „Dílo bratří Čapků je prostředníkem k objevování rodinných vztahů, lidských vlastností, vztahu k přírodě, zahradničení, ke krajině a samozřejmě i k umění,“ vysvětlila jedna z autorek knihy Karin Vrátná Militká. Druhý díl – skicář – je plný tvůrčích úkolů k dokreslení či dopsání. Děti si vyzkouší například namalovat autoportrét, vytvořit rodokmen, zjistí, co obnáší život s domácím mazlíčkem, zahrají si pexeso a přitom se naučí námořní abecedu. „Do společné hry se mohou zapojit i jejich rodiče. Pro rodiny s více dětmi je možné zakoupit více samostatných skicářů,“ dodala Monika Švec Sybolová.

foto k článkuAutorky Karin Vrátná Militká a Monika Švec Sybolová zúročily při přípravě knihy své zkušenosti z vedení edukačních programů Národní galerie v Praze a GASKu v Kutné Hoře. Myšlenka vytvořit knihu pro děti věnovanou dílu bratří Čapků vznikla při přípravě výstavy věnované dětské tematice v tvorbě bratří Čapků Ty děti si pořád hrají v GASKu v Kutné Hoře. Kniha navazuje na interaktivní část této výstavy.

Název: Čapek & Čapek - kniha + skicář
Autor: Monika Švec Sybolová, Karin Vrátná Militká
Rok vydání: 2018