Mimořádná spolupráce Kodl Contemporary a Sotheby s

Aukční zpravodajství - obrázek Díla deseti českých současných umělců, která zařadila slavná londýnská aukční síň Sotheby s do své listopadové aukce s názvem 20th Century Art: A Different Perspective, se od středy exkluzivně představují v Galerii KODL.

foto k článkuČeští obdivovatelé současného umění i zájemci o koupi mohou výstavu navštívit denně od 19. srpna do 1. září. Autory i jejich díla vybíral tým Kodl Contemporary ve spolupráci s odborníky ze Sotheby s. V Londýně se budou dražit obrazy Ondřeje Basjuka, Josefa Bolfa, Jana Kalába, Krištofa Kintery, Šárky Koudelové, Pasty Onera, Jana Pištěka, Miroslava Polácha, Jakuba Špaňhela a Lubomíra Typlta.

foto k článkuAmbicí Kodl Contemporary je posunout úroveň prezentace soudobého umění o další stupeň. Usiluje o představení širokého pole tvorby mladé generace ve vytříbeném výběru a v mezinárodním kontextu. Jedním z hlavních cílů Kodl Contemporary je podpora a zviditelňování českého současného umění ve světě. Doposud nejvýznamnějším výsledkem této snahy je právě připravovaná výstava „Výběr Kodl Contemporary pro Sotheby’s“. Jedná se o tvorbu předních českých malířů, z nichž většina se již představila i na Letních výtvarných salonech Kodl Contemporary.

foto k článkuObrazy poté poputují na jednu z nejprestižnějších adres světového art businessu, přímo do sídla londýnské Sotheby s na New Bond Street 34-35 v Mayfairu. Zde budou během listopadu instalovány na stejných zdech, na kterých se běžně objevují díla malířských legend, jako jsou Claude Monet, Pablo Picasso nebo třeba i Gerhard Richter. Jedná se o historický okamžik, protože tak velká kolekce českého mladého umění nebyla dosud prezentována v žádné obdobně významné aukci Sothebys . „Pro celý tým Kodl Contemporary bylo velikou radostí a ctí se podílet na projektu, který může zviditelnit české současné umění jako celek,“ uvádí Matyáš Kodl. Online aukce se uskuteční v listopadu.

Aukční síň Sotheby s je jednou z nejstarších fungujících společností v oboru. Její předchůdkyně, Baker&Leigh, byla založena 11. března 1744. V současnosti má společnost 80 poboček ve čtyřiceti zemích světa a stovky expertů v 70 sběratelských oblastech.

Kodl Contemporary je sekcí renomované aukční a výstavní Galerie KODL, která se pod vedením již páté generace sběratelů a podporovatelů umění věnuje současnému umění. To tak dostalo patřičné zázemí i formu a stalo se nedílnou součástí stávající galerie, která se nadále věnuje vlastní specializaci a zároveň dokáže svou nabídku obohatit o nejnovější umělecké objevy.

Mimořádná spolupráce Kodl Contemporary a Soth… - www.iUmeni.cz ()

Další aukční zpravodajství

Raději sbírat motýly?