Architektura a víno ve střední Evropě

Architektura - obrázek Galerie Architektury Brno ve spolupráci s Galerií Jaroslava Fragnera uvádí a6 do 2.9.2016 výstavu věnovanou současné architektuře vinařství v sedmi zemích či regionech střední Evropy pod názvem Architektura a víno ve střední Evropě.

Svět se zamiloval do vína. Postavit atraktivní vinařství dnes patří k prestižním zakázkám světových architektů a studií.

foto k článkuVýstava představuje čtyři desítky zajímavých současných vinařství, které vznikly v posledních letech ve střední Evropě a propojují současnou architekturu s novými technologiemi výroby vína.

foto k článkuVýrobci kvalitního vína investovali do nových výrobních technologií, ale také do architektury, která vyhovuje novému provozu a rovněž pamatuje na zákazníka. Architektura vinařství je zde prezentována jako kulturní i společenský fenomén, jako spojnice tradičního řemesla a současných technologií i progresivního designu. Vybraná vinařství jsou jedinečná jak svou vinařskou produkcí, tak architektonickým ztvárněním výrobních provozoven. Výstavní projekt reaguje na nové trendy v tomto odvětví, díky nimž se vinařství stávají atraktivním zážitkem pro každého návštěvníka a napomáhají rozvoji daných regionů.

foto k článkuTěžištěm konceptu je představit spojení nových (i tradičních) výrobních postupů s moderní architekturou a designem, což se projevuje nejen na interiérech, ale třeba i na grafice vinět. V expozici nechybí zástupci z České republiky, Slovenska, Rakouska, Německa (Saska), Maďarska, Slovinska a severu Itálie (Jižních Tyrol). Jednotlivé vinařské provozy či vinařská centra jsou představeny fotografiemi a plány. Důraz je rovněž kladen na charakteristiku jednotlivých vinařských regionů, typických odrůd, ale také výsledných produktů včetně popisu výroby a zrání vína, které je zpracováváno jak tradičními způsoby (např. zrání v barikových sudech), tak těmi nejmodernějšími technologickými postupy a zařízeními.

foto k článku„Největší rozmach ve výstavbě nových vinařství v regionu v současnosti zaznamenává především Rakousko, ale tento trend se začíná objevovat i v České republice a ostatních vinařských lokalitách Střední Evropy. Souvisí to s všeobecnou obrodou vinařství, ale také s celospolečenským doceněním architektury jako kulturního fenoménu. Čeští či moravští vinaři oslovují přední architekty a vedou s nimi dialog při projektování nových vinařských celků, které se stávají novými vizuálními ikonami vinařských lokalit,“ uvádí výstavu ředitel Galerie Architektury Gabriel Kurtis.

Součástí projektu je stejnojmenná publikace (CZ, EN, DE). Tato putovní výstava byla úspěšně prezentována také v dalších zemích Evropy jako jsou Slovensko, Maďarsko, Polsko a Itálie.

Foto a zdroj: Galerie Architektury

Architektura a víno ve střední Evropě - www.iUmeni.cz ()