Tančící dům slaví dvacáté výročí od jeho otevření

Architektura - obrázek

Tančící dům sídlící na pražském Rašínově nábřeží oslaví letos v červnu dvacet let od svého vzniku. Světově uznávaný skvost porevoluční architektury byl postaven architekty Frankem O. Gehrym a Vlado Miluničem mezi lety 1994-1996.

foto k článkuSlavnostní otevření se uskutečnilo 20. června 1996. Za dvě desítky let Tančící dům nasbíral mnoho ocenění jak doma, tak i v zahraničí a stal se jednou z nejfotografovanějších staveb metropole. Od prosince roku 2013 vlastní a provozuje Tančící dům společnost Pražská správa nemovitostí v čele s Václavem Skalou. Budova slouží jako galerie, je zde také administrativní centrum, restaurace a turisticky frekventovaná vyhlídka na střešní terase s Glass Barem a unikátní podívanou na Pražský hrad a panorama Prahy. Během letošních prázdnin se ve dvou patrech domu otevře hotel.

Společnost PSN provozuje budovu tak, aby sloužila široké veřejnosti v maximální možné míře. „Jsme velice rádi, že můžeme být u tohoto jubilea a že se nám daří, aby Tančící dům byl přístupný nejen pro turisty ale i Pražany a české výletníky, kteří s oblibou navštěvují naši galerii, restauraci a zejména pak vyhlídku. Kancelářské prostory, které nabízíme, jsou rovněž hojně využívány a oblíbeny pro svůj reprezentativní charakter a dopravní dostupnost,“ komentuje výročí majitel Tančícího domu Václav Skala.

foto k článkuVe třech patrech Tančícího domu sídlí oblíbená umělecká galerie. „V lednu letošního roku jsme změnili koncepci a název. Z Art Salonu S jsme galerii přejmenovali na srozumitelnější a údernější - Galerie Tančící dům. Také jsme se po úspěchu výstav Káji Saudka či Bořka Šípka rozhodli věnovat prostor zejména výstavám významných českých umělců či tematickým expozicím pro širokou veřejnost,“ prozradil o galerii její ředitel Robert Vůjtek. Prostory galerie slouží také k pronájmu na soukromé i firemní akce.

foto k článkuLetos Galerie Tančící dům zahájila sezonu výstavou českého kreslíře Vladimíra Jiránka a v polovině června otevřela novou tematickou expozici RETRO 70. a 80. let věnovanou české historii, designu i každodennímu životu tohoto období. Na podzim letošního roku je naplánována výstava významného českého architekta Jana Kaplického, na které se bude podílet jeho manželka Eliška Kaplický i architektka Eva Jiřičná, která je zároveň autorkou i několik interiérů Tančícího domu.

Restaurace Ginger & Fred pojmenovaná rovněž jako věže Tančícího domu po slavných amerických tanečnících, sídlí od roku 2014 v sedmém patře a nabízí stylový interiér i kvalitní gastronomický zážitek. „Vycházíme z francouzské kuchyně, ke které mám nejblíže. Menu restaurace je však mezinárodní. Důležitá je pro nás čerstvost a tak spolupracujeme s místními dodavateli a využíváme lokální suroviny,” říká šéfkuchař Rudolf Doležal. Drobné občerstvení má na svém menu také Glass Bar s přilehlou terasou a panoramatickým výhledem na Prahu.

Tančící dům slaví dvacáté výročí od jeho otevření ~ iUmeni.cz ~