Andy Warhol – Zlatá šedesátá

Události - obrázek V roce 2013 si Jihočeský kraj připomíná šedesáté výročí vzniku Alšovy jihočeské galerie se sídlem v Hluboké nad Vltavou. K tomuto výročí probíhá mnoho zajímavých doprovodných akcí, ale stěžejním projektem této sezóny je výstava americké pop-artové ikony Andyho Warhola.

Po loňské úspěšné výstavě „Andy Warhol / The Art of PoP“ v bavorském Ambergu a následující inspirativní výstavě v Metropolitním muzeu umění v New Yorku „Regarding Warhol: Sixty Artists, Fifty Years“, jsme se rozhodli pro tento rok připravit všem obyvatelům a návštěvníkům Jihočeského kraje umělecký zážitek spojený se jménem Andyho Warhola, světoznámého malíře a grafika s československými kořeny, v podobě velké retrospektivní výstavy k nedožitým pětaosmdesátinám autora.

kniha fotoVýstava je tvořena v rozsahu cca osmdesáti velkoformátových sériografií (včetně sérií Sunday B. Morning), ze zápůjček od soukromých sběratelů a je doplněna zajímavým konvolutem exponátů z Múzea moderného umenia Andyho Warhola v Medzilaborcích. Expozice probíhá v hlavním sále Zámecká jízdárna v Hluboké nad Vltavou. Záměrně je zvolena i doba trvání výstavy, která koresponduje s hlavní turistickou sezónou roku 2013. Tedy od 13. července do 29. září. 2013. Naším druhým záměrem bylo vedle představení nesporné umělecké kvality, zacílit výstavu i směrem k nejširší veřejnosti, jako mimořádný projekt na podporu domácího cestovního ruchu.

Alšova jihočeská galerie v Hluboké nad Vltavou
Zámecká jízdárna AJG, 373 41 Hluboká nad Vltavou čp. 144
Kurátor výstavy: Miroslav Houška