První dáma české abstrakce Ludmila Padrtová vystavuje své kresby v prostorách galerie zlínského zámku.

V úterý 9. září proběhlo v Galerii Václava Chada zahájení další zajímavé výstavy kreseb a obrazů. Tentokrát se zde představí tvorba malířky Ludmily Padrtové. Expozice děl „znovuobjevené“ autorky nazvaná „Stromy, ptáci, hladiny“ bude k vidění v prostorách galerie až do 10. října.

Zlínská výstava Ludmily Padrtové zahrnuje kresby z let 2011 - 2014, které autorka vytvořila po své padesátileté umělecké odmlce. „Na svoji ranou tvorbu sice navázala tam, kde kdysi v padesátých letech přestala, ale zároveň už od prvních kreseb bylo zjevné, že její nové práce mají jiný výraz i obsah, vyznačující se barevnou jemností, jedinečnou světelností a rovněž duchovní usebraností,“ říká spoluautor výstavy Ladislav Daněk.

foto k článkuV uplynulých třech letech vytvořila Ludmila Padrtová na tisíc prací na papíře a dvě desítky obrazů a ve své nové tvorbě rozvinula i řadu experimentálních technik. „Svůj výtvarný rejstřík rozšířila o další výtvarné postupy včetně svébytných koláží, kterým sama říká lepenice, či dokonce prací vzniklých kreslením borovou větvičkou,“ uvádí Ladislav Daněk a dodává: “Výjimečný je rovněž cyklus kreseb Naslepo (2012), který vytvořila bez zrakové kontroly, tedy v noci potmě.

Tento cyklus i další průřez z její mimořádné tvorby si mohou návštěvníci zlínského zámku prohlédnout na výstavě „Stromy, ptáci, hladiny“ až do 10. října. Expozice je přístupná ZDARMA od úterý do pátku, vždy od 14 do 17 hodin. Zájemci o komentované prohlídky a organizované skupiny se mohou hlásit na telefonu 602 560 020. Podrobnosti o zlínském zámku i nové Galerii Václava Chada najdete na www.zlinskyzamek.cz a www.gvch.cz

Ludmila Padrtová

foto k článkuMalířka, kreslířka, fotografka se narodila 14. září 1931 v Třeboni, kde potom také později vystudovala reálné gymnázium. Počátky její rané tvorby sahají do 50. let minulého století, kdy téměř v utajení vytvořila pozoruhodné dílo, za které ji dodnes odborníci považují za jednu z klíčových osobností české poválečné lyrické abstrakce a informelu. K tvorbě se vrátila až po padesáti letech, v roce 2011, kdy na popud galeristy a sběratele Milana Mikuše začala kolem poloviny února opět kreslit. Její dílo je zastoupeno například ve sbírkách Národní galerie v Praze, Muzeum umění Olomouc, Galerie Klatovy / Klenová.

První dáma české abstrakce Ludmila Padrtová vystavuje své kresby v prostorách galerie zlínského zámku. ~ iUmeni.cz ~