Festival Meeting Brno 2019 teď když máme, co jsme chtěli

Události - obrázek Čtvrtý ročník festivalu přinese do Brna opět pestrou skladbu diskuzních fór a kulturních akcí.

Meeting Brno 2019 odstartuje 29. května vernisáží audiovizuální výstavy Brno osvobozené!?, připravené ve spolupráci s Pamětí národa jako příspěvek ke třicátému výročí pádu komunistického režimu. Unikátní expozice, která nesoudí a nehodnotí, ale nechává hovořit svědky klíčových událostí 20. století, je hlavním projektem letošního festivalu. Velmi netradiční a pro veřejnost atraktivní je její umístění do podzemního prostoru poblíž pomníku Rudoarmějce na Moravském náměstí. Součástí bude také festivalová open-air kavárna.

foto k článkuFestivalové dění nabízí různé programy pro všechny věkové kategorie a zajímavým způsobem zasahuje i do veřejného prostoru, jak vysvětluje ředitel festivalu Meeting Brno Petr Kalousek: „Živý, zajímavý a tím pádem fungující veřejný prostor je charakteristickým znakem živého a fungujícího města. Zajímavé dění v ulicích a na náměstích dělá město městem. Proto v rámci Meeting Brno umísťujeme právě ve veřejném prostoru vybrané festivalové produkce připomínající třeba méně známou, ale důležitou historii. Také na vhodných místech instalujeme výstavní expozice, které se tak stávají novým a netradičním místem k setkávání. Z toho vychází konečně i název celého festivalu.“

foto k článkuPatronát nad letošním festivalem přijal Milan Uhde, jenž vystoupí jako host na jedné z klíčových festivalových debat - debatě věnované brněnskému disentu - společně s Annou Šabatovou, Petrem Fialou a Karlem Schwarzenbergem. Mluvit budeme také o pojetí svobody a o tom, co jsme vlastně před třiceti lety chtěli, zda to opravdu máme a co teď můžeme udělat pro svou budoucnost. Téma naší odpovědnosti ve svobodném státě otevřeme společně s velvyslancem při NATO Jiřím Šedivým a plzeňským biskupem Tomášem Holubem.

foto k článkuVe čtvrtek 30. května uvedeme premiéru představení Divadla Feste Václav Havel: Anatomie nenávisti. Soubor vedený Jiřím Honzírkem obohatí letošní festivalový rezident, polský herec Marcin Zarzeczny. Kulisami se hercům stane prostor Římského náměstí. Ve veřejném prostoru připravujeme i taneční představení reflektující tragické brněnské události z 21. srpna roku 1969. V rámci festivalu chystáme letní kino a cyklus autorských čtení spisovatelů ze zemí bývalého východního bloku. Hostem bude například maďarský spisovatel Viktor Horváth či česká autorka Petra Hůlová. V sobotu 1. 6. se spolu s německými hosty a širokou veřejností vydáme na Pouť smíření. Festivalu se letos aktivně zúčastní také Daniel Löw-Beer, potomek významné brněnské rodiny. Představí svůj projekt obnovy areálu v nedalekém Brněnci, kde by měl vzniknout památník holocaustu a Oskara Schindlera.

Celý program festivalu naleznete na našich webových stránkách www.meetingbrno.cz

Festival Meeting Brno se koná pod záštitou primátorky města Brna JUDr. Markéty Vaňkové a hejtmana Jihomoravského kraje JUDr. Bohumila Šimka.

Festival Meeting Brno 2019 teď když máme, co … - www.iUmeni.cz ()