Unikátní výstava zavede návštěvníky do bytů plných umění

1 dům, 4 dny, 6 bytů, více než 40 umělců, tak bude vypadat druhý ročník výstavy J&T Banka Art Index Pop-up.

Úspěšná akce, která se vrací po dvou letech do Prahy, představí to nejlepší, co aktuálně vzniká v ateliérech nejviditelnějších současných českých umělců v několika tematicky zaměřených apartmánech v malostranském činžovním domě.

Láká vás poznat svět současného umění, ale nevíte, kde začít? Chtěli byste si pořídit originální umělecké dílo, ale zatím jste si nenašli svého oblíbeného umělce či umělkyni? Pak právě pro vás je určen druhý ročník výstavy J&T Banka Art Index Pop-up, kterou ve spolupráci umělci a prestižními galeriemi současného umění uspořádá na počátku září J&T Banka.

Výstava bude pro širokou veřejnost přístupná zdarma, každý den od 10 do 19 hodin. Hosté výstavy budou mít mimořádnou příležitost se s uměním současných tvůrců seznámit a podobě jako na uměleckých veletrzích – si budou moci jakékoli dílo i koupit. Pro zájemce bude také možné navštívit výstavu v doprovodu lektora. Jednotlivé časy prohlídek a rezervace budou zveřejněny na webu www.artindexpopup.cz.

„Dům, který není běžně přístupný veřejnosti, se na začátku září zaplní uměním od sklepa až po nejvyšší patro. Jednotlivé byty, které jsou aktuálně prázdné, se zabydlí sbírkami fiktivních sběratelů a nabídnou tak návštěvníkům možnost se inspirovat různými přístupy ke sbírání umění a k tomu, jak se dá s uměním žít i ve velmi intimním prostoru vlastního bytu“ popisuje letošní koncept výstavy její kurátorka Anna Pulkertová z J&T Banky. „Objevíte zde byt věnující se médiu fotografie ve všech jejích podobách, byt s uměleckou sbírkou, jejíž ústředním motivem je člověk a lidská duše, nebo třeba i byt zahrnující všechna různá umělecká média, od malby po videoart, vždy se silným intelektuálním přesahem. Chceme tak ukázat, že si člověk do svého domova či sbírky nemusí vybírat jen v tradičním médiu závěsného obrazu,“ doplňuje kurátorka výstavy Valérie Dvořáková z J&T Banky.

A na díla kterých umělců se můžeme těšit? Jejich výběr vychází stejně jako předloni z první stovky J&T Banka Art Indexu, který banka ve spolupráci s odborníky na trh s uměním a umělecký provoz sestavuje již několik let. Na výstavě si tedy budete moci prohlédnout díla od Krištofa Kintery, Kateřiny Šedé, Josefa Bolfa, Evy Koťátkové či Jakuba Nepraše. Kromě autorů a autorek, kteří se zúčastnili prvního ročníku, budou nově vystavení i například Karel Štědrý, nováček J&T Banka Art Indexu, Johana Pošová v uměleckém duu s Barborou Fastrovou, Petr Písařík, Jakub Hošek, Pavla Malinová, Jiří Skála, Alena Kotzmannová či umělecké duo unconductive trash (Michal Pěchouček a Rudi Koval). Kromě umění osobitost jednotlivých bytů dotvoří i partneři akce. Parfémový dům Pigmentarium pro každý z bytů navrhl speciální vůni. A designový nábytek, který dotváří interiéry jednotlivých bytů, poskytla společnost Konsepti

Unikátní výstava zavede návštěvníky do bytů plných umění ~ iUmeni.cz ~

Praktické informace
Kdy: 2. až 5. září 2021
Kde: Újezd 11, Praha
Kurátorky: Valérie Dvořáková a Anna Pulkertová
Výstava se bude řídit aktuálně platnými protipandemickými opatřeními, jimi budou ovlivněny i kurátorské prohlídky.

Ústřední téma aktivit J&T Banky v oblasti umění dlouhodobě vychází ze slovního spojení noblesse oblige – věříme, že postavení zavazuje a že bychom neměli být lhostejní k prostředí, ve kterém žijeme. Stejně tak cílem J&T Art Index Pop-up je upozorňovat na důležitost toho, obklopovat se skutečně hodnotnými uměleckými díly, které mohou povznést nejen interiéry, ve kterých žijeme, ale také rozšířit naše duševní, a dokonce i vědomostní obzory.