GHMP Art Book Fair poprvé

Události - obrázek První ročník veletrhu zaměřujícího se na literaturu o umění. V průběhu dvou dnů nabídne platformu pro galerie, umělecké školy, internetové portály, časopisy, nakladatelství, sběratele a především milovníky knih.

O veletrhu

Art Book Fair je první veletrh zaměřený na uměleckou a uměnovědnou literaturu u nás a přivede do prostor Zámku Troja více než 30 národních vystavovatelů. V rámci programu bude Galerie hlavního města Prahy, pořadatel události, prezentovat literaturu, kterou vydává: nejen katalogy k výstavám, ale třeba i publikace pro děti nebo bedekry k sedmi objektům pražské metropolitní galerie. Zároveň je to příležitost i pro ostatní nakladatele tohoto typu literatury. Už proto, že všechny účastníky spojují podobné problémy.

Doprovodný program

Dvoudenní akce bude také sloužit jako místo setkávání umělců, tvůrců, milovníků knih a vydavatelů k diskusi a výměně myšlenek o tvorbě umění, publikování a dalších souvisejících tématech. Po celý víkend budou také naplánována autorská čtení, prezentace publikací, přednášky na různá témata, besedy a další doprovodné programy. Pestrý doprovodný program je vytvořen jak pro dospělé, tak pro děti.

Vystavovatelé

2veverky, Archiv výtvarného umění, ART ANTIQUES, Artefactum – nakladatelství Ústavu dějin umění AV ČR, ArtMap, Artotéka – Městská knihovna v Praze, Berlínskej model, Časopis Fotograf, Dům umění města Brna, Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně / Edice FUD, Galerie Havelka, Galerie Klatovy / Klenová, Galerie moderního umění v Hradci Králové, Galerie Rudolfinum, Galerie výtvarného umění v Náchodě, GASK – Galerie Středočeského kraje, Institut umění – Divadelní ústav, Jana Kostelecká – jakost, Jiri Svestka Gallery, Kvalitář, Museum Kampa – Nadace Jana a Medy Mládkových, Muzeum města Prahy, Nadační fond 8smička, Nakladatelství Akademie výtvarných umění v Praze, Nakladatelství Karolinum, Nakladatelství Meander, Nakladatelství VUTIUM – FaVU VUT, Národní filmový archiv, PageFive, Památník národního písemnictví, Severočeská galerie výtvarného umění v Litoměřicích, Společnost Jindřicha Chalupeckého, Trafo Gallery, tranzit.cz, Uměleckoprůmyslové museum v Praze, wo-men, Xao, Západočeská galerie v Plzni.

Art Book Fair
Místo konání: Zámek Troja, U Trojského zámku 1/4, Praha
sobota 13. 11. / 10.00–19.00