Bold Gallery zve na Výlet s Alžbětou Skálovou, Zdeňkem Daňkem, Jakubem Sýkorou a dalšími

Události - obrázek Holešovická Bold Gallery, která přes rok čeří vody pražského kulturního života, nyní přichází s první kolektivní výstavou. Pod názvem Výlet zve od 14. července na společnou prezentaci autorů mladé a střední generace různého zaměření a rukopisu.

Všechna díla však spojuje téma odkazující k cestě za poznáním i estetickému zážitku. „Výlety za poznáním nového jsou důležitou a obohacující aktivitou, stejně jako naše vnitřní cesty, na kterých nacházíme sami sebe. Rozliční autoři, kteří s námi připravili prázdninový Výlet pro naše návštěvníky, toto téma uchopili z mnoha různých pohledů,“ říká ředitel a majitel Bold Gallery Oldřich Hejtmánek a dodává: „zvláštní doba, kterou jsme si prošli dala cestám za poznáváním nového zcela jiný význam."

foto k článkuSkupinová výstava Výlet, v níž se objeví klasická krajinomalba i fantaskní tvorba, fotografie i digitální média či objekty, začne v holešovické Bold Gallery v ulici U Měšťanského pivovaru vernisáží 13. července a potrvá do 29. srpna. Více informací na www.boldgallery.art.

foto k článkuJedenáct autorů, kteří se účastní Výletu v Bold Gallery, představuje různé generace, používaná média, školy i tvůrčí kořeny. Zatímco Alžběta Skálová, Telona, Zdeněk Daněk, Dalibor David, Vojtěch Horálek a Jakub Sýkora se narodili před rokem 1989 a v různé míře zažili totalitu, včetně nemožnosti svobodně cestovat, Jakub Červenka, Josef Čižmár, Tomáš Kurečka, Michal Nagypál či Aleš Zapletal touto zkušeností neprošli. Jejich odlišnost je tedy i v tomto ohledu záměrná, dokážou tak svými díly zvolený fenomén představit v komplexní šíři záběru. Výlet může být náročnou dlouhou expedicí, klasickou rodinnou dovolenou i krátkou vycházkou za domácí humna, bere na sebe podobu vzpomínek ve fotoalbu či dětské hry na indiánskou výpravu. „Charakteristickým rysem jakéhokoli výletu je, že ponouká člověka nahlížet na okolní svět esteticky. Patří tedy, podobně jako zakoušení uměleckých děl, k důležitým způsobům péče o duši. Výlet je zdrojem pocitů, nálad a obecně zkušeností, které by v každodenní rutině ani nevyvstaly," vysvětluje kurátor výstavy Jan Čejka.

foto k článkuVýstava je příležitostí se zastavit a nahlédnout na výlet ve více vrstvách a nových souvislostech. Záběr děl vystavených v Bold Gallery sahá od výtvarného uchopení vlastního výletu, přes zajímavé artefakty, které se k němu vztahují až po snové i skutečné krajiny, které zvou návštěvníka na prázdninový výlet do světa fantazie, kde neplatí žádné restrikce a omezení.

VÝLET: KOLEKTIVNÍ VÝSTAVA
BOLD GALLERY /U Měšťanského pivovaru 6a, Praha)
13.7. - 29.8. 2021