Chaoscompany – Hnízdění

Výstava Hnízdění představí tvorbu Olomoucké výtvarné skupiny Chaoscompany. Zahájení proběhne 8.4 v 18:00 hodin za přítomnosti autorů. V rámci vernisáže proběhne poeticko-hudební performance Václava Cibulky. Výstava bude probíhat do 26.4.2019

foto k článkuChaoscompany je umělecká skupina působící již několik let v Olomouci. Tato skupina se věnuje různým výtvarným technikám, které propojuje a experimentuje s nimi. Často tvoří ve veřejném prostoru formou performance nebo streetartovych maleb. Jejich hlavní inspirací je příroda, ve které hledají své kořeny a zdroje kreativity. Člověk, jako nedílná součást přírody je těmito zdroji více či méně ovlivňován a zároveň na ně působí a pronikavě do nich zasahuje. Hnízdění, jako téma výstavy naznačuje, že bude divák vystaven konfrontaci se sebou samým, pocitem bezpečí a otázkou vzájemného souznění.

Na výstavě se představí trojice umělců – Věra Kopková, Václav Cibulka a Dosy Doss.

Věra Kopková

foto k článkuVystudovala Gymnázium Rýmařov. Nyní studuje výtvarnou tvorbu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Zabývá se převážně olejomalbou a kresbou. Často experimentuje s různými technikami a médii. Kromě klasických pláten se také zabývá malbou na tělo a malbou veřejných prostor a interiérů. Svou tvorbou chce autorka vyjádřit své vnitřní pohnutky zaměřené na téma existencialismu, symbolismu a cykličnosti našeho bytí. Od roku 2012 je členkou umělecké skupiny Chaos©mpany.

Dosy Doss.

foto k článkuJiří Dosoudil (1993), vystupující také pod jménem Dosy Doss. Vystudoval Střední školu řezbářskou v Tovačově jako umělecký řezbář. Nyní studuje výtvarnou tvorbu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Ve své tvorbě využívá převážně sprej. Věnuje se i různým technikám, nejvíce však dominuje kresba, malba a grafika. Kromě klasických pláten pracuje s nalezenými materiály (dřevo, sklo, zrcadlo), které již dosloužily, a dává jim nový život, také vytváří velkoplošné nástěnné malby jak v interiérech tak exteriéru. Například malba pro Střední zahradnickou školu v Ostravě, pro Vědeckou knihovnu v Olomouci, nebo malba pobočky Knihovny Jiřího Mahena v Brně. Je ho díla by se dala rozdělit do dvou proudů. První jsou převážně abstraktní a velkou roli v nich hraje černá barva. Druhý proud jsou spíše ilustrace vycházející z klasických graffiti charakterů, které se postupně vyvinuli do osobitého stylu. Je v nich kladen důraz na strukturu a linku. Často tvoří živě před divákem na různých akcích. Od roku 2015 je členem umělecké skupiny Chaos©mpany.

Václav Cibulka

foto k článkuznámý též jako olomoucký bohém a básník “Vincek” se ve své tvorbě soustředí na prožitek přítomného okamžiku a jeho jedinečnost. Tu zprostředkovává divákovi formou svých performance

VINCKOVI BÁSNĚ ZPOZA DÁSNĚ
Co mi to lítá hlavou? A chci fakt vědět proč.. Proč se ten kolotoč točí až dětem pačesy vlajou od síly odstředivé… A křičí jako divé! Ten jejich křik se mísí s rozvířeným šumem. Co zápolí s rozumem, který tak není klidný a chce vzpomínat na dny co dávno pominuly. Ručičky na hodinách se také již pohnuly a jejich tikot v moři se ponořil až na dno, kde hledat jeho význam asi není moc radno… mám dost děravej šnorchl a je dost klidně možný, že bych polykal loky… S mloky vždycky spíš hraju tam v útrobách hlubin hru hravou a pravidla jsou zabalena do bublin, co balí vzduch, ten s lehkostí dravou syčí. Bzukot much na dně splývá s tím praskajícím zvukem, když se povede rozbít velkou bublinu pukem… (foto Pavel Jakubka fotograf)

Chaoscompany – Hnízdění ~ iUmeni.cz ~