Open Studios 2018

Události - obrázek Open Studios přinášejí ucelený obraz o podobě, struktuře a kvalitách brněnské umělecké a kreativní scény

V pátek 1. června 2018 se jako každý rok touto dobou opět otevřou dveře brněnských ateliérů. A nejen uměleckých. V rámci akce, která představuje veřejnosti tvorbu vizuálních umělců „přímo u zdroje“, s jejich výkladem a v autentickém prostředí, se návštěvníci budou moci podívat také do designérských a architektonických studií a do nezávislých galerií či coworkingových prostorů, které se mimo jiné zaměřují také na výstavní činnost. K orientaci poslouží mapka destinací, které lze během přehlídky navštívit a která bude od poloviny května distribuována v galerijních a muzejních institucích, v kavárnách, klubech a školách uměleckého směru.

Co znamenají Open Studios?

foto k článkuOpen Studios je festival současného umění a dalších tvůrčích oborů, v jehož průběhu umělci, architekti, designéři a zástupci ostatních kreativních profesí představují návštěvníkům na půdě svých ateliérů a kanceláří vlastní tvorbu autentickým způsobem a v koncentrované podobě, tedy tak, jak ji nelze zprostředkovat v rámci běžného galerijního provozu. Dvoudenní prezentace tvůrců a jejich práce je doplněna o další odborné a kulturní programy – komentované prohlídky, diskuse a koncerty. Důležitou součástí akce je komentovaná procházka po ateliérech, uměleckých klastrech a nezávislých galeriích vedená některou z výrazných osobností současné umělecké teorie a kritiky. Projekt Open Studios 2018 je realizován za laskavé finanční podpory statutárního města Brna.

Komentovaná procházka s Marikou Kupkovou a Markétou Žáčkovou

foto k článkuStejně jako loni i tento rok mají návštěvníci možnost zúčastnit se komentované procházky. Protože se ale letos seznam prezentovaných míst rozrostl už na 12 lokací a účastní se ho téměř šedesátka autorů, bude procházka rozdělená do obou festivalových dnů. Letošními průvodci budou dvě významné postavy nejen brněnské galerijní scény, a to Marika Kupková, teoretička a kurátorka a Markéta Žáčková, teoretička, kunsthistorička a pedagožka, přednášející na Ústavu architektury Fakulty stavební a na Katedře teorií a dějin umění Fakulty výtvarných umění VUT v Brně,. Součástí festivalu je party v Areálu VUT v Brně na Kraví hoře v prostoru před objektem Barrack 24 na Rybkově ulici 23, kde se návštěvníci mohou v neformální atmosféře zúčastnit diskusí s umělci a dalšími osobnostmi reprezentujícími tvůrčí obory. Odpolední program zde začíná od 15.00 hod.

Z historie projektu: 2000–2018

foto k článkuOpen Studios mají v Brně – podobně jako v dalších světových metropolích i menších městech – dlouholetou tradici, ať už v podobě velkoryse pojatých festivalů současného umění nebo drobnějších příležitostných akcí. V roce 2000 zde projekt poprvé uvedla umělkyně Bohuslava Olešová, která se k jeho uspořádání inspirovala v Paříži a v Kodani. Pod jejím vedením jej až do roku 2012 organizovalo občanské sdružení Magma. Akce se následně ujali dva absolventi Fakulty výtvarných umění VUT v Brně, Václav Kočí a Ondřej Homola, aby ji rozšířili o další úroveň spočívající v mapování nově vznikajících uměleckých klastrů a v zapojení nezávislých galerií. Letošní ročník Open Studios organizuje vizuální umělec Václav Kočí (přednášející na Ústavu architektury Fakulty stavební VUT v Brně.

Podrobný program naleznete ZDE

Zahájení akce: pátek 1. 6. 2018, 14.00, Areál VUT v Brně na Kraví hoře, Rybkova 23, před objektem Barrack 24
Termín konání: pátek 1. 6. 2018, 14.00–22.00, od 18.00 – party;
sobota 2. 6. 2017, 10.00–18.00
Místo konání: Areál VUT v Brně na Kraví hoře, Rybkova 23; The Distillery, Pekařská 76;Ateliéry Hybešova 71; Ateliéry Rybářská 13/15; Ateliér Cejl 5; ModetaStudios, Cejl 72; Solo Offspace, Körnerova 9; Galerie Klubovna, Francouzká 31;, Industra Art, areál Mrazíren Rovner, Masná 9; Ateliéry Husova; Kulturní centrum Kafara, Fryčajova 78/16, Brno - Maloměřice
Organizátoři: Václav Kočí

Open Studios 2018 - www.iUmeni.cz ()

Slíva Jiří. Rádio hlásí