Letní výtvarný salon 2018

Události - obrázek Letní výtvarný salon KODL Contemporary již podruhé představuje přední umělce současné scény. Tentokrát se nese v duchu rozmanitosti malířských technik i názorů a způsobů myšlení.

Prezentuje totiž vytříbená díla od hyperrealismu až po abstrakci. Výstavu můžete zhlédnout v prostorách Galerie KODL na Národní třídě od 25. června do 30. září.

foto k článkuMezinárodní rozměr výstavy přináší účast předního klasika maďarské scény Attily Szűcse. České umělce prezentují Denisa Krausová, Jiří Petrbok, Miroslav Polách, Robert Šalanda, Jakub Tomáš a Vladimír Véla.

foto k článkuPosláním Letních výtvarných salonů je podpora a prezentace současné výtvarné scény jak v českém tak i mezinárodním kontextu. V letošním roce představuje Salon autory dvou silných generací. Na straně jedné spatříme díla Jiřího Petrboka a Attily Szűcse, kteří se řadí mezi absolutní klasiky scény ve svých zemích, a na straně druhé se prezentuje tvorba autorů jako Jakub Tomáš a Denisa Krausová, kteří do podvědomí širší poučené veřejnosti naplno vstupují právě nyní. Již zmíněný Attila Szűcs je pozoruhodným autorem s mezinárodními parametry a zkušenostmi. Výběr je doplněný o realistického neobyčejně technicky vytříbeného malíře Miro Polácha a dva pozoruhodné autory věnující se abstrahovaným formám Vladimíra Vélu a Roberta Šalandu. Podle kurátora výstavy Jana Kudrny těchto sedm autorů vhodně navazuje na loňský výběr a především poukazuje na šíři, pestrost a kvalitu naší současné malířské scény.

foto k článku„Současné umění je disciplína, ve které dochází ke svobodné a nenásilné konfrontaci stylů, technik a vlastně i způsobů myšlení. Jsem rád, že letošní Letní Výtvarný Salon vystihuje tuto rozmanitost. Seskupuje totiž vytříbená díla autorů tíhnoucí od hyperrealismu až po abstrakci. Těší mě i to, že se záběr Salonu rozšířil do zahraničí, díky čemuž si divák může zasadit současnou tvorbu do více mezinárodního kontextu,“ uvádí Matyáš Kodl.

foto k článkuZájem nastupující rodinné generace v Galerii KODL se ubírá také směrem k současným umělcům. Právě proto v létě pořádají Letní výtvarný salon KODL Contemporary, který představuje díla současných výtvarných umělců mladší a střední generace. Důraz na kvalitu přejímá myšlenku pařížských Salonů, kde se organizátoři a umělci vždy snažili zaujmout publikum tím nejlepším.

V rámci projektu byly natočeny videorozhovory s umělci, které jsou k vidění na www.kodlcontemporary.cz a umožňují široké veřejnosti lépe pochopit a objevit tvorbu i osobnosti umělců.

Letní výtvarný salon 2018 - www.iUmeni.cz ()

To bych zvládl taky : umění moderny v komiksech