Události - obrázek Výstava obrazů malíře Miroslava Šimordy je dalším dílem přehlídky absolventů věhlasné baťovské Školy umění. Expozici pod názvem Imprese otevře Galerie Václava Chada na zámku ve Zlíně ve čtvrtek 2. března. Výstava potrvá až do 12. května.

foto k článkuMiroslav Šimorda je dalším z výtvarných umělců, jehož tvůrčí počátky jsou spojeny se zlínskou Školou umění. Studoval zde v letech 1939-43, vliv na jeho umělecké směrování měli jeho pedagogové, jako např. malíř Richard Wiesner, architekt F. L. Gahura nebo sochař Vincenc Makovský. Po válce odchází studovat do Prahy, od 50. let žije a tvoří v Brně. Spolupracuje s BVV, navrhuje propagační grafiku i ceněné veletržní expozice v tuzemsku i v zahraničí.

foto k článkuVýstava „Imprese“ ukazuje volnou tvorbu Miroslava Šimordy. „Jejím cílem je představit návštěvníkům dvě dominantní tendence v Šimordově tvorbě. První část je věnována výběru tvorby s námětem krajiny, které se věnuje již od padesátých let dvacátého století. Jen několik málo krajinomaleb se zachovalo z počátku jeho tvorby,“ uvedla kurátorka výstavy Miroslava Kupčíková.

foto k článkuDruhá část naopak představí několik poloh jeho rozsáhlého malířského díla zaměřeného na městská zákoutí a domy, kterým se věnoval celý svůj život. „Pokud stojíme před těmito díly a pozorujeme je v tichosti, vnímáme nejen domy a byty, ale i kontext lidského soužití, který probíhá uvnitř – za zdmi, v soukromí,“ vystihuje atmosféru maleb kurátorka.

Expozice je umístěna v Galerii Václava Chada v prvním poschodí zlínského zámku. Přístupná je zdarma, vždy od úterý do pátku od 14 do 17 hodin, od 3. března do 12. května 2017.

foto k článkuMiroslav Šimorda (*1923 v Brně) je významným českým malířem a grafikem. Studoval na Škole uměleckých řemesel v Brně a na zlínské Škole umění (1939-43), poté zde dva roky pracoval v keramických dílnách. Po válce navštěvuje Akademii múzických umění v Praze. Od 50. let žije a tvoří v Brně. Ve své tvorbě se věnuje užitému i volnému umění. Spolupracuje s brněnským Výstavištěm, vytváří propagační grafiky i celou řadu výtvarných řešení tuzemských i zahraničních expozic.
Ve volné tvorbě se zaměřuje na krajinomalbu, městská zákoutí a domy. Vytváří také návrhy divadelních kostýmů nebo bronzové reliéfy.

Je spoluzakladatelem Sdružení Q Brno. Účastní se společných výstav v Česku i v zahraničí. Za svou tvorbu získal cenu Irene und Petr Ludwigspreis ve Vídni (1991), za celoživotní tvorbu pak Cenu města Brna (2002).

Bohuslav Reynek - katalog k výstavě
Bohuslav Reynek - katalog k výstavě
Příliš mnoho zubů