Aukce Galerie KODL i ve prospěch Centra Paraple

Události - obrázek Aukce Galerie KODL i ve prospěch Centra Paraple

foto k článkuMimořádnost a výjimečnost této aukce spočívá v rekordním počtu milionových položek. Více než 30 obrazů se totiž bude dražit nad hranicí milionu korun. Nejdražším obrazem aukce je naprosto jedinečná kompozice od čelného představitele metafyzické malby Giorgia de Chirica startující na 19 milionech korun. Vyvolávací cenu přes deset milionů korun překonala táž raná práce od Františka Kupky a vskutku jedinečné velkoformátové plátno od malířky Toyen, z nedostupného a sběratelsky vysoce ceněného artificiálního období.

foto k článkuHistoricky poprvé se v jedné aukci nabízí tři významná díla od Antonína Slavíčka, přičemž na podzimní aukci Galerie KODL se vydražil Slavíčkův obraz Na lavičce z třech na rekordních osmnáct milionů korun. S největším napětím se proto bude očekávat dražba významného plátna Žně v Kraskově, díla původně pocházejícího z vynikající Waldesovy sbírky, které je jedním z autorových mediálně nejznámějších obrazů.

foto k článkuVůbec poprvé se na trhu objeví obrazy, které dosud byly sběratelům a široké veřejnosti dosud nedostupné v soukromých sbírkách nebo byly známé jen z černobílých reprodukcí. Uveďme namátkou naprosto unikátní plátno Ležící žena či kubistické Zátiší s hodinkami od Emila Filly nebo velkoformátovou figurální scénu Otakara Kremličky. Sběratele jistě potěší, na českém trhu zcela ojedinělé, dílo našeho nejvýznamnějšího realisty Karla Purkyně nebo monumentální plátno Adolfa Chwaly, které doprovází vzácná kresebná studie. Netradičně se zde potkávají i dvě malby z pražského působení malíře Vlaha Bukovace, které byly již v šedesátých letech zařazeny do soupisu umělcova díla chorvatskou historičkou umění.

foto k článkuKrajinářství ve své esenciální podobě se představí na několika plátnech Václava Radimského z jeho vynikajícího francouzského období. Impresionistickou malbu reprezentuje i významný francouzský umělec Gustave Loiseau, který se na českém trhu objevuje zcela raritně. Česká moderna bude špičkově zastoupena plátny Václava Špály, Jana Zrzavého či Františka Muziky. Poetistické plátno na trhu prakticky nedostupného devětsilovského výtvarníka Františka Matouška a primitivistická Toaleta od Otakara Mrkvičky jistě přitáhnou pozornost a zájem nejen z řad odborného publika. Poválečnému umění pak vévodí sběratelsky velmi vzácné dílo Malá Amerika od Kamila Lhotáka či obraz Jana Kotíka.

foto k článkuGalerie KODL dlouhodobě podporuje i soudobé umění. Proto je do aukce zařazeno více současných výtvarníků. Jejich díla budou již popáté dražena ve prospěch Centra Paraple. Galerie Kodl spatřuje v této dlouhodobé spolupráci nejen možnost pomáhat postiženým lidem, ale také mladým výtvarníkům, které touto formou představuje širší veřejnosti. Jedná se o práce umělců Pasty Onera, Martina Krajce, Adama Štecha, Ondřeje Basjuka, Lubomíra Typlta, Jakuba Tomáše, Jakuba Špaňhela a Pavly Malinové. Do aukce pro Paraple se rovněž rozhodl přispět i Theodor Pištěk s autorským tiskem jeho nejslavnějšího díla Ecce Homo.

Aukce Galerie KODL i ve prospěch Centra Parap… - www.iUmeni.cz ()

Zubr si hledá hnízdo