Šíře jejích aktivit je neuvěřitelně široká – věnuje se teoreticko-kritické činnosti, mimo jiné objevila pro českou veřejnost fenomén art brut; byla kurátorkou mnoha výstav, je autorkou několika básnických sbírek, editorkou knih převážně se vážících k surrealismu a zejména výsostnou kreslířkou. Její kresby si nelze nezapamatovat. Vryjí se do paměti hned napoprvé svou zneklidňující naléhavostí. Rozrušují, a přitom volají po soustředěné pozornosti. Jdou proti srsti tomu, co bychom mohli vnímat jako vnějškově líbivé. Drásají, současně však i zacelují. Chaos je v nich opakovaně vytvářen, a vzápětí zklidňován a zvládán. Jsou dílem spontaneity i kritického postoje. Nic v nich není vposled náhodné, ačkoli vznikají z jedinečné náhody daného okamžiku. Vším, co je jim vlastní, protestují proti intelektuálnímu výkladu, současně však poskytují prostor k téměř nekonečnému počtu asociací a interpretací.
Česko-francouzská monografie díla Aleny Nádvorníkové má svou osu ve vývoji její výtvarné práce, jednotliví autoři nazírají z různých úhlů její imaginativní mnohostrannou tvorbu, samozřejmě obsahuje opus jejího života, ukázky z básnického díla, nástin jejích teoretických východisek. To vše propojeno dokládá, že jde o jednu z nejzajímavějších umělkyň současnosti.