Slovenský magazín o umění 365 ° # 3

Recenze - obrázek V nabídce na iUmeni.cz můžete nyní kromě dalších publikací a katalogů Slovenské národní galerie, najít i velkoformátový Magazín o umění, v pořadí již třetí číslo s rozsahem 200 stran, který galerie vydává. Premiérově byl uveden na jaře roku 2015.

Formou rozhovorů, přehledových článků, reportáží, recenzí a reflexí výstav Vás uvede do dění na slovenské i zahraniční umělecké scéně za uplynulý rok, s přesahem do roku 2017.

foto k článkuTřetí vydání přináší ověřené rubriky jako Generace 80 + / 90 +, v níž představuje nejmladší generaci tvůrců vizuálního umění, zprávu o trhu s uměním za uplynulý rok (Bod zlomu), další díl ze seriálu o tematicky koncipovaných muzeích (Muzea zpod země), návštěvu v bytě sběratele umění (Jak bývá umění), tentokrát vykázané i do historie (Jak bývalo umění na ulici Mérleg v Budapešti).

foto k článkuZáležet si dala redakce i na zastoupení rozhovorů v čísle - kromě již tradičního, transgeneračného rozhovoru představitelů umění dvou odlišných generací, když v aktuálním čísle vyzvali k dialogu malířů Jana Bergera (1944) a Matěje Fabiana (1979), přináší vydání i rozhovory s historičkou umění a kurátorkou Slovenské národní galerie Kateřinou Bajcurovou, rozhovor kurátorky Lucie Stach se známým Slovenské konceptuálním umělcem Rudolfem Sikorou (1946) a rozhovor s ředitelkou Východoslovenské galerie v Košicích Dorotou Kenderovou.

foto k článkuV čísle najdete pohled na aktuální výstavu Júlia Kollera One Man Anti Show ve vídeňském MUMOK-u a reflexi IX. ročníku berlínské bienále umění, které probíhalo v létě minulého roku. Prostřednictvím magazínu můžete nahlédnout do knihy návštěv k výstavě Sen x skutečnost, která byla nejnavštěvovanější výstavou SNG minulého (a zatím i tohoto) roku, prohlédnout si malý fragment tvorby umělkyně Anny Daučíkovej, přečíst si o tvorbě chorvatského intermediální umělce Dalibora Martinisa.

foto k článkuOproti minulým číslům je větší prostor věnován starému umění - konkrétně kunsthistorička objevu minulého roku - bohatě zdobené modlitební knížce Ilony Andrássyovej, objevené v Betliari, představující skutečně unikátní dobový nález dále akvizicím do sbírek SNG v podobě grafik, zaznamenávajících průběh tureckých válek na našem území a článku o jedinečné sbírce Lea Ringwald. Kurátorka Sbírky sochy SNG přispěla do magazínu textem o výměně názorů ohledně jednoho díla dvou ikonických Slovenské sochařů - Jána Koniarka a Fraňo Štefunko.

foto k článkuKoncepčně magazín i tentokrát připravili Lucia Gavulová a Alexandra Kusá ve spolupráci s okruhem interních i externích přispěvatelů. Autory grafického designu magazínu jsou Pavlína Morháčová (letos v zastoupení Evou Kašákovou) a Branislav Matis.

Publisher: archinfo.sk

Název: 365°#3 – magazín o umění
Autor: Lucia Gavulová & Alexandra Kusá