Studenti ztvární k oslavám 30. výročí sametové revoluce téma svobody

Umění a design - obrázek 30 let svobody v umění. Tak zní název společného projektu tří pražských uměleckých škol AVU, UMPRUM a AMU, kterým chtějí své studenty zapojit do letošních oslav 30. výročí sametové revoluce.

Na všech třech školách startuje soutěž o návrhy děl, které budou od léta vystaveny po celé Praze.

foto k článkuVýstavními prostory by totiž měly být reklamní nosiče na ulicích, zastávkách MHD nebo také na Letišti Václava Havla. Výsledky studentských prací by tudíž mohly vedle oslovení Pražanů také vítat miliony cestujících přilétajících do metropole. Nápad na tuto venkovní galerii vzešel od členů spolku Díky, že můžem, který každoročně pořádá oslavy 17. listopadu na Národní třídě.

foto k článku“Většina současné výtvarné tvorby směřuje do galerijních prostor, umělecké využití městského mobiliáře je spíše výjimkou. Výstava tak vedle samotné prezentace vybraných děl otevírá otázku umění ve veřejném prostoru, jež je nyní v drtivě většině poskytován komerčním sdělením. Navíc, kde jinde by mělo být téma oslav svobody než v ulicích,“ vysvětluje záměr člen spolku a dramaturg listopadových oslav Oskar Rejchrt.

foto k článkuTématem soutěže 30 let od Sametové revoluce, oslava demokracie a svobody a s nimi spojené příležitosti, které naší společnosti přinesl konec totalitního režimu. Studenti mohou téma ztvárnit libovolnou formou, ať už grafikou, malbou či fotografií. Své návrhy mohou přihlásit na všech třech školách do 30. května. Vítězné návrhy vybere začátkem června komise složená ze zástupců škol, pražského magistrátu, který spolu s ministerstvem kultury projekt podpořil.

Více informací o soutěži a možnostech přihlášení najdete na adrese www.dikyzemuzem.cz/soutez.

Studenti ztvární k oslavám 30. výročí sametov… - www.iUmeni.cz ()

Müllerova vila. Detaily