Brněnská Voliéra vystavuje nejlepší české návrháře

Události - obrázek Až do poloviny května 2014 hostí Moravská galerie v Brně první výsledky pozoruhodného projektu Voliéra, jehož autorkou je Olo Křížová.

Výstava, představující originální tvorbu tuzemských módních návrhářů, spojuje ztvárnění siluety v oděvu. Projekt do velké míry zrcadlí trendy současného českého oděvního designu a jeho směřování.

foto k článkuNázev výstavy není náhodný. Parafráze ptačí voliéry je pro výstavu zásadní. Jedná o prostor, jehož součástí je několik rozdílných druhů, které dohromady tvoří rozmanitý a netradiční celek, který je útočištěm tvůrčí kreativity, myšlení a odlišných přístupů. Silueta jako nosný prvek sjednocující autorskou tvorbu odkazuje k dílčím obdobím z historie. Snaha překračovat hranice, experimentování a sklon k minimalismu daly podobu módě minulého století.

foto k článkuDnešní koncepce siluety spolu se smyslem pro detail koexistují spolu se základním východiskem – linií, která nenapodobuje tvary lidského těla, ale stává se sama o sobě svébytným prostorovým objektem vázaným na člověka, jeho logické potřeby a prostor kolem něj. Výstava je zajímavým průřezem tvorby dnešních tvůrců s odlišnými přístupy a bezesporu se řadí k významným akcím na poli českého oděvního designu.

foto k článkuVoliéra No. 1 ukazuje jedinečnou tvorbu známých, ale i začínajících módních návrhářů. Mezi vystavujícími nechybí Hana Frišonsová, Martin Havel, Zdenka Imreczeová, Pavel Ivančic, Jindra Jansová, Petra Kafka, Ivana Kaňovská, Libor Komosný, Lucie Králová, Zuzana Kubíčková, Denisa Nová, Petra Pluháčková, Jakub Polanka, Radka Sirková a Anna Tušková tvořící pod značkou Chatty, Antonín Šimon, Lenka Štěpánková, Viktorie Vittori a Hana Zárubová.

Foto a zdroj: Moravská galerie v Brně

Brněnská Voliéra vystavuje nejlepší české náv… - www.iUmeni.cz ()

Dny otevřených ateliérů / 30.9.-1.10.2017