Co všechno je možné zažít v galerii? Ukáže festival Brno Art Week

Události - obrázek Umění vždy reflektovalo společenskou situaci i změny, se kterými se vypořádáváme. To bezesporu platí také o umění současném a festivalu Brno Art Week.

Po pandemii covidu se proto značná část programu bude odehrávat opět v galeriích či veřejném prostoru – cílem letošního ročníku je upozornit na pestrost brněnské výtvarné scény a pomoci návratu publika do uměleckých institucí. Zároveň nelze zavírat oči před novou situací způsobenou válkou na Ukrajině. Program proto zohledňuje i ukrajinské uprchlíky jako důležitou návštěvnickou skupinu.

foto k článkuO brněnské výtvarné scéně platí, že je velmi různorodá. Pokud si chcete udělat obrázek o její šíři, vyberte si z nabídky festivalu Brno Art Week. Letošní ročník již tradičně připravují TIC Brno a Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty MUNI. Partnery jim jsou galerie, sdružení, školy a další subjekty, které pro Brno Art Week společně s organizátory nachystaly kolem stovky programů od výstav, přes komentované prohlídky, až po performance. Část z nich je určená široké veřejnosti, jiná se zaměřuje na děti, školní skupiny, či Ukrajince. Jak lze umění chápat jako každodenní součást našich životů se dozvíte například u prostřeného stolu v Artotéce Moravské galerie, při střihu na sucho v galerii Umakart, na józe ve Fait Gallery, nebo u opékání topinek v galerii Pitevna. Nebo se přijďte podívat, jak probíhá instalace výstavy do galerie OFF/FORMAT.

foto k článkuV rámci Brno Art Week bude možné se zúčastnit workshopu s umělkyní Evou Koťátkovou, setkat se s autorem návrhu plánované kašny na Dominikánském náměstí Tomášem Pavlackým, či se dozvědět více o Timově street artu na Starém Brně. Komentované procházky nás zavedou i za urbanistickým a uměleckým odkazem sídliště Lesná, stavbami Bohuslava Fuchse, či sochami v bohunickém univerzitním kampusu. Procházka po významných sochách v centru města bude určena pro ukrajinské rodiny. Prostor pro setkání všech organizátorů, účastníků i návštěvníků pak nabízí páteční večírek v Galerii TIC na Radnické ulici.

Přes veškeré novinky, mezi něž patří i nový web, zůstávají v programové nabídce akce, které se v minulosti setkaly a úspěšným přijetím, jako například online artové rozcvičky. A co zůstává je i podstata akce: Brno Art Week je tradičním a v Brně svého druhu jediným festivalem vizuálního umění, který slouží jako platforma ke spolupráci a k propojování galerijního provozu, umělecké praxe, umělecko-vědné činnosti i edukačních aktivit.

Brno Art Week
Termín konání: 18. - 24. 4. 2022
Organizátoři: Galerie TIC, TIC Brno a Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty MU