Zlín Design Market letos již posedmé

Události - obrázek I přes všechna opatření, které je nutné k zabránění šíření C19 absolvovat, se i letos můžeme těšit na tradiční a oblíbený Zlín Design Market, který vypukne již tuto v sobotu 27. a vyvrcholí první adventní neděli 28. listopadu.

Zlín Design Market je projekt připravovaný již sedmým rokem společností Zlínský zámek o. p. s. Umožňuje mladým, originálním tvůrcům prezentovat a propagovat své designérské originály během prodejní výstavy. Zároveň však nabízí prostor renomovaným designérským značkám, které v mnohém inspirují a motivují začínající tvůrce i návštěvníky z řad široké veřejnosti. Designové značky a autoři zde představují módu, šperky, bytové doplňky, grafiku a mnoho dalšího nejen z prostředí českého a slovenského designu.

Přijďte si vybrat originální dárky na Vánoce od českých značek a designérů, vyrobit si vlastní originální přání nebo prostírání, poslechnout komentovanou prohlídku výstavy Marie Kodovské nebo jen tak nasát atmosféru!

Tradice kvality a originality ve Zlíně

foto k článkuVe Zlíně zahájila a prožila svou kariéru či její důležitou část řada významných designérských osobností: Vincenc Makovský, Zdeněk Kovář a další. Tito mimořádně nadaní tvůrci se v příznivých zlínských baťovských i postbaťovských podmínkách stali v oblasti průmyslového designu mezinárodně renomovanými. Významnou designérkou působící ve Zlíně byla také Libuše Niklová. Bez přehánění ikona českého designu, neboť jeho vývoj ovlivnila zásadním způsobem. Její fantazie a originalita ovlivnila nejedno dětské srdce. Vytvořila několik legendárních hraček, jež jsou dodnes vyráběny. Vytvářela vše od estetického návrhu až po realizaci pomocí nové technologie, která jí umožnila aplikovat důvtipné vynálezy. Prostřednictvím loga Zlín Designu tak vzdáváme úctu a poděkování nejen osobnosti Libuše Niklové, ale také mnohým dalším, kteří nedopustili, aby tak jedinečný příklad dokonalého užití designu dětské hračky upadl v zapomnění. V současné době jdou ve šlépějích Libuše Niklové další mladí talentovaní designeři a umělci, kterým prostřednictvím Zlín Design Marketu otevíráme možnosti prezentace jejich konceptu autorské tvorby v konfrontaci s širokým a náročným publikem.
Zlín Design Market je výstava autorské tvorby, která každoročně ve všech dostupných prostorách zlínského zámku představuje módu, šperky, bytové doplňky, produktový design, mobiliář, umělecké knihy a mnoho jiného z českého a slovenského designu. Specifickou atmosféru Zlín Design Marketu dotváří přátelská nálada a kreativní prostředí. V tomto tvůrčím ovzduší se na Zlínském zámku potkáváme v předvánočním čase již posedmé.

V prostorách zlínského zámku, letos konkrétně ve druhém a třetím poschodí, nalezneme výběr téměř padesáti značek originálních, ručně vyrobených produktů. Součástí doprovodného programu jsou prezentace vybraných značek, ale i výstavy v Galerii Václava Chada a Výstavních sálech Hedvika. Opět je možné se zapojit do workshopů, vyzkoušet si různé umělecké techniky a svoji manuální zručnost. Využijte možnosti plnohodnotného a originálního vyplnění volného času v dny, jež nás vnesou do tajemného a kouzelného adventního období.

Program

Kromě bohaté nabídky originálních tvůrců bude i vletošním roce součásní ZDM bohatý doprovodný i kulturní program. Kromě již tradičních workshopů, mezi které patří malování na sklo, textil, výroba originálních přání, přibydou nové, např. prostírání ke společnému jídlu, voskované ubrousky či barevná terapie.
Těšit se můžete i na dvě výstavy, které v prostorách Zámku momentálně probíhají.

foto k článkuMarie Kodovská – Chtěla by toulat se v pohádkovém kraji
(Galerie Václava Chada, 8.10. - 28. 11.2021)

Určitě si nenechte ujít derniéru výstavy Marie Kodovské a komentovanou prohlídku 27.11. od 15 hod. Tuto zcela svébytnou umělkyni můžeme řadit do oblasti tvorby naivistů či art brutis- tů, ale lze na ni pohlížet také jako na suverénního solitéra. Výstavou se vracíme do regionu jejího uměleckého zrodu, do časů dětství a dospívání, aby ta tvůrčí lásky síla / z obrazů hosty osvěžila. Marie Kodovská měla těžký životní osud, navzdory tomu ale dokázala vytvořit stovky výtvarných děl prostřednictvím nejrůznějších technik charakteristických pro jejich expresivní barevnost. Komentovanou prohlídku povede autor výstav Michal Vyhlídal.

foto k článkuMiroslava Ptáčková – Skrze vrstvy
(Sály Hedvika, 3.11. - 28.11. 2021)

Neméně zajímavá je také výstava mladé nadané umělkyně, Mirky Ptáčkové, která ve výstavní síni Hedvika vystavuje průřez svého díla z posledních let.

Miroslava Ptáčková (1990) je českou vizuální umělkyní, sklářkou, sochařkou. Výstava Skrze vrstvy představuje i obrazy z proškrabávaných a mechanicky pojednávaných zrcadel. I když jsou tyto zásahy gestické, výsledkem je lyrický obraz. Jsou to fragmenty přírody, ba co víc – příroda sama, neboť fragment obsahuje celek. Křehké obrazy nikoliv ve smyslu vracení pohledu pohled. Jsou to obrazy, které odrážejí cosi, co je mnohem víc než jen pohled do „poškrábaného“ zrcadla.

Obě výstavy jsou otevřeny po celou dobu konání akce. Vstup je volný.

Zlín Design Market (ZDM)
27. - 28. 11. 2021