Brno Art Week ukáže, jak v pandemii funguje svět umění

Týden, do kterého se v Brně koncentrují umělecké akce a aktivity spojené s výtvarným uměním, proběhne online v posledním dubnovém týdnu. Diváky čeká sedm dní, v nichž bude mít premiéru řada videí přinášejících různé pohledy na výtvarnou scénu i programů otevírajících otázky spojené se současnou spol

Na rozdíl od loňského roku, kdy se termín brněnského art weeku posouval z jara na podzim v naději o udržení původního formátu akce konaného v galeriích za přítomnosti veřejnosti, letos organizátoři a organizátorky akce počítali od začátku s online verzí. Díky tomu mohli připravit řadu videí, online komentovaných procházek, prezentací, programů pro učitele výtvarné výchovy i programů pro širokou veřejnost.

Brno Art Week je především platformou spojující různé brněnské instituce zabývající se uměním, od muzeí, přes nezávislé galerie, až po školy s uměleckým zaměřením. Tyto instituce se do programu zapojují svými příspěvky, kromě nich však vzniká řada videí, které připravují přímo organizátoři art weeku. Především se jedná o program Urban Legends, v rámci kterého postupně instituce představí své útroby, budovy, které zůstávají téměř celý rok zavřené, včetně jejich příběhů, historie, či starých fotografií.

Kromě nich organizátoři připravují řadu komentovaných procházek po umění ve veřejném prostoru města Brna, kterými se diváci mohou inspirovat a vybraná místa si sami obejít. Vedle významných sochařských realizací se bude jedna z procházek věnovat i tématu památkové péče a bourání, či necitelným rekonstrukcím historicky cenných budov v širším centru města Brna. Vzhledem k nedávné aktivitě developera na ulici Hlinky se jedná o téma více než aktuální.

V letošním ročníku budé také pokračovat úspěšný formát online artových rozcviček, či vysílání televizního kanálu Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty MUNI. Přímo pro tento festival vzniká dokument o umělkyni a módní návrhářce Dominice Kozákové, či sympozium o uměleckém provozu v době pandemické a postpandemické, realizované v rámci projektu Černá skříňka, který organizuje Galerie TIC. Na první premiéru se diváci mohou těšit 19. dubna, kdy začíná letošní dvanáctý ročník Brno Art Week.

Brno Art Week ukáže, jak v pandemii funguje svět umění ~ iUmeni.cz ~

Brno Art Week
19. – 25. 4. 2021