Magazín vydávaný Slovenské národní galerií s roční periodicitou byl premiérově uveden na jaře v roce 2015. Čtvrté vydání je koncipováno se záběrem na několik klíčových témat. Jednou z nich je fenomén bienálních prohlídek umění. V magazínu si můžete přečíst studii německého profesora Jörn Schafaffa Čas, kdy skončit, místo, odkud začít , v níž se zamýšlí nad významem výstavní politiky tohoto typu v dnešním světě umění. Na studii navazují tematické reportáže z loňských prohlídek documenta 14 v Kasselu ( BEINGSAFEISBORING. O skrytých pokladech čtrnácté Documento od Michala Stolárik), Skulptur Projekte Münster ( Umění nemůže nahradit zubní kartáček. Reportáž ze Skulptur Projekte 2017od Vladimíry Büngerovej) a OFF-Bienále v Budapešti ( Tak co je tady hra? od Nadja Quante).
Mezi pravidelné rubriky patří přehled tvorby vybraných představitelů nejmladší generace umělců Generace 80 + / 90 + (Lucia Gavulová a Erik Vilím), přehledová studie o vývoji a pohybech na trhu s uměním za uplynulý rok ( Trh slzám nevěří. Krátká zpráva o trhu s uměním od Niny Gažovičovej), další díl ze seriálu o tematicky koncipovaných muzeích ( Open air. Muzea pod širým nebem Dušana Burana), návštěva v bytě sběratele umění ( Jak bývá umění od Júlia Barcziho).
Z rozhovorů přinášíme profilové interview Lucie Gavulovej s umělkyní - sestrami Pavlou a Lucií Scerankovými ( Realita vzdálených pocitů ) a rozhovor Lucie gregoriánské Stach s umělcem a kurátorem Antonem Vidoklom, který je součástí širší koncipovaného článku o jednom z trendů ve výstavní provozu uplynulého období, mapujícím téma kosmu. Jiný se zabýval problematikou romské menšiny a její reflexí v umění / uměním romských autorů. Ten si v článku Romský obrat? všímá Petra Hanáková.
V čísle dále najdete foto-reportáž z londýnského ateliéru sochaře Arthura Fleischmanna ( Harmonie a pokrok: londýnský ateliér Arthura Fleischmanna ve fotografiích ), původem ze Slovenska, který ve své sochařské tvorbě průkopnický pracoval s materiálem perspex a jeho plastika Pocta objevení DNA (1986 - 1990 ) se objevila i ve filmu George Lucase ze série Star Wars Impérium vrací úder . Po třiceti letech od prvního zveřejnění znova publikovanou studii Aurela Hrabušický Situační porozumění světu o díle sochaře Josefa Jankovič, který nás opustil loni. Obnovenou rubriku Art Voyer s profilem fotografky Jany Hojstričovej. Rozsáhlý materiál Aurela Hrabušický a Filipa Vanča Užitečná fotografie , přinášející ukázky z portfolií současných Slovenská vizuálních umělců, kteří ve své tvorbě pracují s médiem fotografie, a nakonec i přímo detektivní příběh o ztracené a znovu nalezené sbírce porcelánu od Niny Gažovičovej ( A just! ).
Koncepčně magazín i tentokrát připravili Lucia Gavulová a Alexandra Kusá ve spolupráci s okruhem interních i externích přispěvatelů. Autory grafického designu magazínu jsou Pavlína Morháčová a Branislav Matis.