Artslimit online aukce uměleckých děl

Aukční zpravodajství - obrázek

Třetí samostatná online aukce výtvarných děl pořádaná aukčním portálem Artslimit probíhá od 28. února do 13. března.

Obrazy, které vybírali kurátoři Galerie KODL, budou po celou dobu vystaveny v prostorách galerie. Detailněji se s nimi lze seznámit také na stránkách www.artslimit.com.

Unikátní aukční portál Artslimit.com se zaměřením na umění v sobě spojuje moderní technologie i pečlivou kurátorskou práci. Uživatelům nabízí maximální komfort a zároveň přináší jedinečné kouzlo aukce. Do nabídky Artslimit se vždy dostanou jen obrazy prověřené kurátory Galerie KODL.

Třetí Artslimit online aukce představuje vyváženou kolekci děl 19. a 20. století s přesahy současné tvorby, ale i do starého umění. Jsou zde zastoupeni autoři, jejichž jména rezonují nejen v sálových aukcích Galerie KODL, ale i celá řada dalších zajímavých umělců.

foto k článkuVskutku široce je prezentováno umění 19. století. V nabídce je kromě Václava Brožíka, Christiana Rubena či Alberta Zimmermanna například i Maxmilián Pirner , zásadní český zástupce symbolistní malby, jenž je v aukci představen typicky tajuplnými novoromantickými výjevy, ale také půvabným portrétem operní pěvkyně Berty Lauterrerové-Foersterové. Výjimečně bohatě a reprezentativně je zastoupena tzv. Mařákova krajinářská škola v čele se samotným Juliem Mařákem a jeho pohledem na Český Krumlov, ale i obsáhlou kolekcí devíti maleb  Františka Kavána . Nechybí ani práce dalších členů –⁠ Jaroslava Panušky, Aloise Kalvody, Josefa Ullmanna, Stanislava Lolka, Antonína Hudečka či Oty Bubeníčka.

Století dvacáté uvádějí díla Oldřicha Blažíčka, Karla Vítězslava Maška nebo rané kresby Bohuslava Reynka z jeho první návštěvy Francie. Milovníci pragensií si přijdou na své v díle Jaroslava Šetelíka , v aukci nalezneme jak autorovy typické pohledy na Hradčany, tak ale i méně obvyklé plátno, jenž nám dává nahlédnout do zákoutí „Zahrady na Malé Straně“. Významné solitéry první poloviny 20. století čestně zastupují hned tři malby umělecky polyfunkčního Ludvíka Kuby a hned několik kompozic námětově široce rozkročeného Josefa Multruse.

foto k článkuKunsthistoricky i sběratelsky významnými jmény je prezentována i generace umělců české moderny. Dvěma díly je zastoupena tvorba čelní představitelky české avantgardy, Toyen . Zajímavostí pak je, že obě kresby pocházejí z majetku Drahomíry Vandasové, redaktorky a příležitostné spisovatelky, která je od Toyen dostala nejspíše darem za spolupráci na její monografii z roku 1953, kterou vydalo nakladatelství Editions Sokolova. Milovníky bibliofilií pak jistě potěší, že tato sběratelsky naprosto unikátní první „Monografie“ Toyen obsahující originální a umělkyní signovaný lept č. 33/36, signovaná jak malířkou, tak dvěma autory textů, André Bretonem a Benjaminem Péretem, bude též součástí letošní aukční kolekce.

Neméně sběratelsky zajímavou položkou je konvolut dvou kreseb Emila Filly ze 40. let 20. století obsahující portrétní kresbu Jiřího Míčky a tušový návrh na ex libris pro manžele Míčkovi. Jiří Míčka se s Emilem Fillou seznámil v koncentračním táboře v Buchenwaldu, odkud také pochází portrétní kresba J. Míčky z roku 1943.

Pokud zde zaznívají jména význačných představitelů české moderny a avantgardy, rozhodně nesmíme opomenout ani Františka Tichého , jehož tvorbu prezentuje dílo „Ilustrace k povídce Nos od Gogola“. Mimořádná je tato kresba nejen kunsthistoricky, ale především i sběratelsky. Pochází totiž ze slavné sbírky dr. J. Borovičky. Máme tak unikátní příležitost nahlédnout do jedné z nejvýznamnějších sbírek českého umění 20. století.

foto k článkuUmění druhé poloviny 20. století je zastoupeno několika výraznými osobnostmi českého umění. Nalezneme zde díla Vlastimila Beneše, Vladimíra Boudníka, Josefa Istlera, Kamila Lhotáka, Bohumíra Matala i několik velmi osobitých koláží Jiřího Koláře a rozsáhlý soubor kreseb, maleb a monotypů Karla Těšínského.
Ze sochařské tvorby se v aukci objeví hned několik plastik a reliéfů Olbrama Zoubka . Celou kolekci umění 20. století pak uzavírají dvě působivá díla. První z nich s názvem „Světlo“ představuje tvorbu českého malíře, sochaře a grafika, často zmiňovaného v kontextu umění tzv. “nové citlivosti” Karla Malicha . „Obraz II“ Václava Bláhy má za sebou působivou výstavní historii a se svým úctyhodným rozměrem 6 m na šířku doposud zdobí foyer Nové scény Národního divadla.

Ani současná výtvarná scéna letos nezaostává nad nabitým a sběratelsky zajímavým aukčním výběrem a je prezentována hned několika zajímavými výtvarníky, a to jak malíři, mezi nimiž nesmíme přehlédnout Denisu Krausovou a Roberta Šalandu, tak i intermediálními umělci, například Kryštofem Kinterou nebo Petrem Písaříkem.

Při aukcích na portálu Artslimit jsou nabízena převážně díla za nižší vyvolávací ceny, než je obvyklé u sálových aukcí. Při výběru se kurátoři soustředí na obrazy, kresby, grafiky i sochy v cenovém rozmezí od 10 000 Kč až do 1 milionu Kč. „Prověřená díla s kvalitní proveniencí nemusí vždy nutně stát miliony korun. Jsem přesvědčen, že nabízené položky a jejich vyvolávací ceny příjemně překvapí řadu sběratelů a investorů. Navíc, i když probíhá dražba online, výtvarná díla jsou vystavena po celou dobu trvání aukce u nás v galerii. Každý si tak může přijít vše osobně prohlédnout, což je jinak u většiny online aukcí nemožné,“ říká Matyáš Kodl.

Limitace začne 28. února v 10:00, živé přihazování pak proběhne 13. března od 14:00. Registrace je možná kdykoliv na artslimit.com . Zájemci si mohou obrazy prohlédnout na https://www.artslimit.com/cs/auction/12-artslimit-online-3 či navštívit virtuální prohlídku na www.galeriekodl.cz

Artslimit online aukce uměleckých děl ~ iUmeni.cz ~