Ivan Koleček vystaví v Brně své Vnímání prostoru

Architektura - obrázek Dne 29. dubna bude v prostorách Galerie Architektury Brno zahájena výstava s názvem Vnímání prostoru, jejímž smyslem je poukázat na architekturu jako na komplexní soubor, který můžeme vnímat všemi smysly.

foto k článku„Architektura musí najít odpověď k vyváženému uspokojení všech pěti smyslů člověka. Nemůže řešit jen teoretickou a funkcionální roli architektury. Musí odpovědět na pět smyslů, které definují naší existenci. Tato role zůstává její hlavní úlohou v dnešním vývoji světa,” říká Ivan Koleček. Architektonický prostor je tedy nedělitelným komplexem dojmů, a prožitky, které člověk v daném prostředí zažije, mohou u něj vyvolávat různé vzpomínky. A právě tuto komplexnost přiblíží výstava, jíž Ivan Koleček zahájí spolu s teoretikem Petrem Kratochvílem, který pro tuto akci připravil úvodní esej.

Ukázka z výstavy Ivan Koleček v Galerii Architektury Brno Ukázka z výstavy Ivan Koleček v Galerii Architektury Brno Ukázka z výstavy Ivan Koleček v Galerii Architektury Brno Ukázka z výstavy Ivan Koleček v Galerii Architektury Brno

foto k článkuVýstava je založena na společném prostoru smyslů, konkrétně na příkladu cisterciáckého kostela založeného ve 12. století v Bonmont, který Koleček renovoval. Návštěvníci projdou ideální cestou pěti smysly v podobě pěti krychlí, a sice od zvuku otevřených dveří ve tmě až po ochutnání vody a vína. V šeru krychlí si každý návštěvník může vyzkoušet, zda je schopen rozeznat vůně, které jsou charakteristické pro každé roční období, anebo jestli podle hmatu rozpozná různé materiály.

foto k článkuNa výstavě budou prezentovány také autorovy realizace od roku 1990 po současnost, mezi něž patří renovace historické architektury v Moudon, Nyon, Vevey, či Daillens, dále revitalizace staveb a interiérů v Lausanne, či například soukromé i veřejné novostavby v Sainte Croix a Villars. Součástí programu výstavy je přednáška Ivana Kolečka, která se uskuteční před vernisáží dne 29. dubna 2015 v prostorách auly A310 Fakulty architektury VUT v Brně.

foto k článkuVýstava s názvem Vnímání prostoru je spolupořádána Galerií Jaroslava Frágnera a již zmíněným Ivanem Kolečkem, přičemž dalšími spolupracovníky jsou Lucie Datinská, Jiří Kolomazník a Jana Závodná. Obrazové materiály zpracovali Jean–Philippe Daulte, Ivan Koleček a Filip Šlapal. Akce bude otevřena denně od 10. do 18. hodin na Starobrněnské 18, přičemž potrvá do 29. května 2015.

Foto a zdroj: Galerie Architektury Brno

Ivan Koleček vystaví v Brně své Vnímání prost… - www.iUmeni.cz ()

Další architektura