bez názvu – diptych III. (fotografie) - Matušek Otakar (fotograf)

Matušek Otakar (fotograf)černobílá, kontakt14x9,9 cm

Fixováno na kartičce z černého tvrdého papíru, signováno vzadu, vzadu rovněž datace. Jedná se o fotografie pořízené v letech 1980 - 85. Autor mezi fotografiemi, i z různých časových období, hledá vztahy a skládá je nejčastěji do dvojic o velikosti kinofilmového políčka (24 x 36 mm nebo 24 x 24 mm), ty pak lepí na na kartičky jednotné velikosti 14 x 9,9 cm.

K této prezentaci své práce přistoupil autor někdy po roce 2005, nejprve pracoval s karičkami černými, cca od roku 2010 i s bílými. Autor sice pracuje převážně se svým fotografickým archivem, díky spojování fotografií však vzniká nové jedinečné dílo. "Matuškovy černobílé miniatury se svou kinofilmovou velikostí 24x36 mm naprosto vymykají dnešnímu velkému efektnímu světu, který nás obklopuje šokujícími motivy moderní doby. Jeho tvorba je jako báseň tvořená z linií, šedých ploch, stínů a světla, promlouvající svou osobní citlivostí. Matuškovy fotografie vznikají výhradně analogovým procesem bez další manipulace." Vladimíra Židková, Otakar Matušek, osobnost a dílo, Teoretická bakalářská práce, Slezská univerzita v Opavě, 2015.

880 Kč
bez dph

Název: bez názvu – diptych III. (fotografie)· Autor: Matušek Otakar (fotograf)

Dílo: fotografie, fotografie· Rok: 1980 - 85· Rozměr: 14x9,9 cm· Technika: černobílá, kontakt

O autorovi

Otakar Matušek - obr.

Matušek Otakar (fotograf)
Narození: 23.6.1953 Ostrava - Zábřeh
Úmrtí: 19.4.2022 Ostrava

„Otakar Matušek ve svých fotografiích nechce oslnit leskem současných trendů, dokonalostí technické stránky ani motivem svých děl, nýbrž citlivostí svého vnitřního vidění a křehkostí grafické hloubky. Tvorbou, umocněnou intimními rozměry, reflektuje svět a tím odkrývá svou citlivost pro smysl věcí při pociťování podstaty světa. Práce s vizualitou obrazů u Matuška probíhá intuitivně, nejčastěji v diptyších. Přeexpozicí, podexpozicí, neostrostí a prací s detailem posouvá obrazy k výtvarné abstraktnosti. Díky skládání vizuálních prvků obrazu tvoří své záběry podobně jako malíř, který komponuje svůj obraz. Rád se při tvorbě vrací k starším záběrům, jež využívá pro nové souvislosti.“ Vladimír Kotra, úryvek z katalogu k výstavě Nemožnost vran, Ateliér Josefa Sudka, Praha 2018

Více informací