Autor | |
---|---|
Informace | Česky, 2017 |
Popis | Etnografický ústav Moravského muzea v Brně uchovává jednu z nejrozsáhlejších a nejreprezentativnějších sbírek keramiky, jež byla určena především pro … více informací |
Dostupnost | skladem |
Cena s DPH | 690 Kč Změna měny ![]() |
Dárek k tomuto zboží ZDARMA |
Nakladatel | Moravské zemské muzeum |
---|---|
ISBN | 978-80-7028-487-2 |
EAN | 9788070284872 |
Jazyk | Česky |
Rok vydání | 2017 |
Hmotnost | 1.96 Kg |
Rozměr | 210 × 260 mm |
Vazba | vázaná |
Počet stran | 288 |
Bližší informace o knize "Novokřtěnská, habánská a posthabánská fajáns v Moravském zemském muzeu (1600-1765)"
Etnografický ústav Moravského muzea v Brně uchovává jednu z nejrozsáhlejších a nejreprezentativnějších sbírek keramiky, jež byla určena především pro uživatele z lidových vrstev. Soubor sedmi tisíc sbírkových předmětů podává svědectví o keramické výrobě v průběhu tří století. Novokřtěnská, habánská a posthabánská fajáns v Moravském zemském muzeu (1600-1765), autor Alena Kalinová.
Anotace knihy " Novokřtěnská, habánská a posthabánská fajáns v Moravském zemském muzeu (1600-1765), autor Alena Kalinová"
Jádro sbírky však tvoří jedinečné fajánse, považované za vrcholný projev keramického řemesla a dokumentující neobyčejnou zručnost a výtvarné nadání svých tvůrců. Nejcennější součást fajánsové kolekce představují novokřtěnské a habánské výrobky. V době svého vzniku reprezentovaly artefakty, jimiž se území jižní Moravy a západního Slovenska významně zapsalo do dějin keramické výroby. Počátek jejich zhotovování je spojen s působením řemeslníků z řad náboženské sekty novokřtěnců, zastupující v 16. století jeden z proudů evropské reformace. V 18. a 19. století se na novokřtěnské výrobní tradici rozvinula rukodělná fajánsová produkce, jež se stala důležitým projevem lidové kultury Moravy a Slovenska.
Předložená publikace seznamuje s fajánsemi vyrobenými v průběhu 17. a v první polovině 18. století, odkazujícími na činnost novokřtěnských keramiků a jejich nástupců, které jsou nyní uloženy v Etnografickém ústavu Moravského zemského muzea. Publikace by se měla stát počátkem prezentace jeho mimořádné keramické sbírky. Jejím záměrem je rovněž upozornit na bohatství, jež se z velké části ukrývá v prostorách muzejních depozitářů a s nímž se veřejnost může setkat jen při ojedinělých příležitostech.
Na tomto místě autorka děkuje všem, kteří jí pomohli při zpracování publikace..
Moravské zemské muzeum