Revolver Revue 95/2014

Autor: Česky2014Revolver Revue

Revolver Revue je český čtvrtletně vydávaný kulturní časopis založený v roce 1985 pod názvem Jednou nohou. Od roku 1986 vychází pod svým současným jménem. Pod značkou časopisu jako Edice Revolver Revue vycházejí od roku 1988 také knihy.

148 
včetně dph
skladem

Doporučená cena 178 Kč - SLEVA

Název: Revolver Revue 95/2014  Jazyk: Česky  Rok:   ID: b00092  Hmotnost: 0.35 kg  Vazba: brožovaná  Počet stran: 264  Rozměr: 160 x 240  mm  Nakladatel: Revolver Revue
  • Doprava od 95 Kč
  • Výdejní místa od 69 Kč
  • Osobní odběr ZDARMA
  • Doprava ZDARMA od 2500 Kč
informace ke knize

Detail knihy ~ Revolver Revue 95/2014, kolektiv autorů

Úvodní stránky letní RR patří čerstvému laureátovi Ceny Revolver Revue Pavlu Zajíčkovi. Obrazovo-textová koláž v grafické úpravě Luboše Drtiny obsahuje kromě Zajíčkových textů a fotografií Ondřeje Němce anketu, v níž o oceněném textaři, hudebníkovi a výtvarníkovi hovoří 34 respondentů, mezi nimi i Paul Wilson: „Přes underground, přes exil, přes návrat i přes zdravotní potíže je pořád, a vzácně, stejný.“
Adam Drda pokračuje ve svém seriálu o mimořádných osobnostech české společnosti portrétem „muže určeného k likvidaci“ Ivana Kieslingera, který se neúnavné odbojové činnosti začal věnovat už v útlém věku coby skaut, přezdívaný Kyslík.
„Moje zaměstnání se mezitím změnilo. Pracovala jsem sice ještě u odhmyzování, ale ve směnách od 6 do 2 hod. nebo od 2 hod. do 10. Práce je málo, jsem u plynových komor, nosím balíky hned sem, hned tam a mám právo každý den se vykoupat.“ Pod názvem Transport č. CV 330 publikujeme v překladu Věry Koubové a s průvodním textem Anny Hájkové ukázku z terezínského svědectví Susanne Fall, jehož knižní vydání připravujeme v Edici Revolver Revue pro příští rok.
Rok po smrti Filipa Topola vycházejí (v Čechách) poprvé dva rozhovory: první s hudebníkem a básníkem vedl Adam Drda; druhý Filip Bloem před posledním – amsterdamským – koncertem Psích vojáků.
„Půjdu pomalu podle potrubí. / Všechno se změní. / Mám / hadry i drát“, stojí v jedné z nových básní Petra Hrušky. „Venku bijí zvony, sněženky tančí nad hroby a jejich malé lebky svítí v ranním úsvitu“ – Patrik Linhart v letní RR otiskuje pod titulem Zmahači ohňů ukázky „měsíčních povídek“ z let 2011–2013. Vít Kremlička pojmenoval své drobné prozaické Postřehy a příhody: „Otázka dne zněla: co s těmi pitomci? Šlo se jich zbavit celkem snadno, pokud člověk používal hlavu. Bylo jenom třeba počkat na správnou chvíli jako při záseku opatrného šupinatce.“ Přinášíme i záznam diskusí, které se spisovatelem Ivanem Matouškem v Českém centru Paříž moderoval Jean-Gaspard Páleníček: „Psaní je jakýsi paralelní život. Nicméně nelze psát o světě, aniž bychom v něm byli, a nejen biologicky. Přitom nás vyrušuje.“
S tímto číslem se uzavírá cyklus Scenáristická dílna, v němž Martin Ryšavý uváděl práce studentů pražské FAMU – poslední autorkou je Kristina Nedvědová. Z fotografií Petra Králíka jsme vybrali ukázky jeho barevných snímků. Tereza a Juraj Horváthovi pokračují ve volném cyklu o pozoruhodných ilustrátorech, graficích a kreslířích současnosti: po Blexbolexovi, Henningu Wagenbrethovi a Atakovi přibližují tentokrát slovem i obrazem nové práce Chrudoše Valouška. Z tvorby Jana Híska přinášíme výběr z jeho maleb, který – stejně jako ukázky Vypalovaných kreseb Libora Krejcara – provází rozhovor Viktora Karlíka. „Nikam jsem se nehodil,“ konstatuje v interview s Vladimírem Drápalem výtvarník Jiří Kubový, který svou první samostatnou výstavu mohl uspořádat až v roce 1988 v Makromolekulárním ústavu v Praze. Stálá rubrika Ateliéry je v tomto čísle věnována pracovišti malíře Jiřího Petrboka. Pokračuje glosář Petra Babáka a také seriál Karla Halouna mapující grafické stránky českých knižních edic.
Reflexi aktuálního uměleckého, kulturního a společenského dění je jako obvykle vyhrazen Couleur. Letní Revolver Revue uzavírá reportáž z Večera U nás ve sklepě v pražské Novoměstské radnici a Café Neustadt.

Revolver Revue 95/2014