14.02.2014 - 19.05.2014Výtvarné umění
Výstava Plakát v souboji ideologií 1914-2014 odkazuje k známému výroku „the medium is the message“, který se poprvé objevil v knize Marshalla McLuhana Understanding Media (1964)
Záměrem výstavy je z perspektivy současné společenské situace ukázat součinnost média propagandy, jakým je plakát, s poselstvím dominantních ideologií v průběhu posledních sta let.Výstava Plakát v souboji ideologií 1914-2014 se zaměřuje na médium plakátu s přesahy k dalším médiím, jako je film a digitální média a je členěna do několika sekcí z historického hlediska. První tři sekce ukážou úzké sepětí válek s rozvojem národních států na jedné straně a se vznikem a upevněním komunistického systému po první a druhé světové válce na straně druhé. Další část se zaměří na období studené války a soutěž socialismu a kapitalismu, systémů reprezentovaných dvěma světovými velmocemi SSSR a USA. Sekce věnovaná období po roce 1989 zdůrazní specifika transformačního období 90. let včetně působení globalizačních procesů. Závěrečná část výstavy naznačí, jak souvisí překotně vyvíjející se mediální sféra (multimédia a nová média) se současnými ideologickými střety a alternativami, neboli jak se uplatňuje součinnost média a poselství.
13.09.2019 - 20.01.2020 | Petr Sís: O létání a jiných snech |
08.06.2018 - 08.06.2020 | #DATAMAZE / Datové bludiště |
01.01.2017 - 31.12.2020 | KAREL NEPRAŠ: Rodina připravená k odjezdu |
01.12.2018 - 31.12.2020 | Aleš Hnízdil: Genetický kód vědomí |