Z Prahy až do Buenos Aires

Autor: Česky2014UMPRUM

Výstavní katalog autorky Martiny Pachmanové přibližuje dílo třiatřiceti umělkyň na výstavě v Buenos-Aires roku 1929. Koncept barevných linií využívá podobnosti kdysi populárních krejčovských střihů a cestovních map se zákresem tras letadel a lodí. Objevuje se jak v předělech kapitol knihy, tak i na hřbetu v podobě barevných nití odkryté vazby.

450 
včetně dph
skladem
Název: Z Prahy až do Buenos Aires  ISBN: 978-80-87164-97-6  Jazyk: Česky  Rok:   EAN: 9788087164976  Hmotnost: 0.94 kg  Vazba: brožovaná  Počet stran: 179  Rozměr: 200x270 mm  Nakladatel: UMPRUM
  • Doprava od 95 Kč
  • Výdejní místa od 69 Kč
  • Osobní odběr ZDARMA
  • Doprava ZDARMA od 2500 Kč
informace ke knize

Detail knihy ~ Z Prahy až do Buenos Aires, Martina Pachmanová (ed.)

V první dekádě první republiky se zásadně proměnily podmínky, za nichž mohly československé umělkyně vystavovat v zahraničí a začleňovat se tak nejen do širšího kontextu dobového „ženského umění“, ale rovněž do moderního umění jako celku. Političtí představitelé meziválečného Československa si byli dobře vědomi toho, že export umění a kulturních hodnot může posílit status mladé demokracie a přinést ekonomický profit, a „ženské umění“ pro ně bylo v rámci kulturních výměn a zahraniční kulturní politiky zajímavým artiklem. Výstavní katalog se soustředí na zmapování dosud málo studovaného fenoménu „ženského umění“ na české výtvarné scéně dvacátých a třicátých let 20. století, a to především skrze jeho úlohu v dobové státní reprezentaci.
Jeho hlavní součástí bude rekonstrukce nejvýznamnějších „vývozních“ expozic, jež se mezi válkami realizovaly pod kuratelou ženských spolků a jež umělkyním z prvorepublikového Československa poprvé ve větším měřítku umožnily vstup na mezinárodní umělecké kolbiště. Katalog akcentuje vynikající práce českých meziválečných umělkyň – ať již více známých představitelek užitého umění nebo malířek a sochařek, jejichž práce bývá neprávem opomíjena. Stranou však nenechává ani představitelky dobového „středního proudu“, který byl součástí exportních „ženských“ výstav mezi válkami. Ten totiž odrážel nejen doznívající diletantismus v práci řady umělkyň podporovaných mladým státem, ale rovněž konformismus a akademickou doktrínu ovládající v této době oficiální propagaci českého umění.
Kniha vychází v rámci projektu programu Aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity NAKI Ministerstva kultury ČR.

Z Prahy až do Buenos Aires