Václav Havel - Antikódy
Autor: Václav Havel, Štefan Tóth•Česky•2015•Teapot
Antikódy Václava Havla jsou rébus. Jak je vlastně vydávat? Dodržet dosavadní úzus kopií autorových záznamů, anebo se pokusit o novou podobu? Potrženou odhodláním grafické básně vysázet novým písmem a ilustrovat je? Lze to vůbec? V limitovaném nákladu 150 kusů.
Jazyk: Česky • Rok: 2015 • ID: b00337 • Hmotnost: 1.66 kg • Vazba: speciální vazba • Počet stran: 48 • Rozměr: 300x310 mm • Nakladatel: Teapot
informace ke knize
Detail knihy - Václav Havel - Antikódy, Václav Havel, Štefan Tóth
Už proto, že od počátku bylo zřejmé, že vydání bibliofilie z prostorových důvodů nemůže obsáhnout celou sbírku a že bude nutno z ní vybrat, jsme zkusili druhou cestu. Vešlo se třicet básní a jsou rozděleny do pěti oddílů po šesti číslech. V této struktuře jsou zdůrazněna témata, která lze vysledovat v Havlových básních i ostatním jeho díle a která tak jsou pro něj typická. Svoboda. Doba. Společnost. Člověk. A samozřejmě láska. Navíc pořadí jednotlivých celků i básní v nich tvoří příběh. V konečném důsledku je náš výběr autorskou glosou k Havlově životu a ovšem k životu české (československé) společnosti ve 20. století.Kniha je vypravena pěti vyjímatelnými litografiemi Štefana Tótha, výtvarníka úspěšného doma i v zahraničí zejména ve „volném umění“. Čili litografie pro nakladatelství Teapot jsou v díle tohoto umělce rarita. Pro vydání knihy byl zvolen náročný postup, při němž každý výtisk litografie Tóth dotvářel nanášením a stříkáním barvy. Díky tomu je každý výtisk jedinečný originál.
Antikódy jsou tištěny podle jejich prozatím posledního souborného vydání v Knihovně Václava Havla (2013, editoři Lenka Jungmannová a Jan Šulc), a respektují tedy jeho podobu básní.
Odpovědní redaktoři Rudolf Leška a Lukáš Novosad
Koncepce, typografie a výtvarná redakce Johana Kratochvílová, Studio signatura.cz 150 číslovaných a signovaných výtisků na papírech Materica z italské papírny Fedrigoni vydaných dvou variantách: v kovové vazbě (1–50) a v papírové vazbě s koženým hřbetem (51–150)
Text je vysázen písmem Juvenis od Josefa Týfy (digitalizace: František Štorm)