Postkonceptuální antikoncepce

Autor
InformaceČesky, 2018
PopisKatalog vydaný Galerií umění Karlovy Vary a Galerií Klatovy / Klenová k stejnojmenné výstavě, Postkonceptuální antikoncepce / Adamová, Maupicová, Sahá…
více informací
Dostupnostskladem
Cena s DPH
55
Změna měny Platba v EUR

Dárek k tomuto zboží ZDARMA
"originální autorská záložka do knihy"


NakladatelGalerie Klatovy Klenová
ISBN9788088288015
EAN9788088288015
JazykČesky
Rok vydání
Hmotnost0.40 Kg
Rozměr210x210 mm
Vazbabrožovaná
Počet stran27

Bližší informace o knize "Postkonceptuální antikoncepce"

Katalog vydaný Galerií umění Karlovy Vary a Galerií Klatovy / Klenová k stejnojmenné výstavě, Postkonceptuální antikoncepce / Adamová, Maupicová, Sahánková Postkonceptuální antikoncepce, autor Petr Vaňous, Alexandr Kliment.


Anotace knihy " Postkonceptuální antikoncepce, autor Petr Vaňous, Alexandr Kliment"

Dialektika předpokladů a reality jednoho projektu



Intro z roku 2017: Kateřina Adamová (1977), Michaela Maupicová (1982) a Dana Sahánková (1984) jsou autorky zabývající se především kresbou. Každá s tímto médiem zachází jinak a každá z něho vychází jiným směrem, vstříc jinému horizontu.

Název výstavy pOSTKONCEpTUÁLNÍ ANTIKONCEpCE odkazující k radikální kritické tradici DADA, v sobě zrcadlí pro současnost charakteristickou „hru s diskursem“. Výstava si zvolila jako analogon k „hernímu principu současného diskursu“ oblast farmakologie, konkrétně té spjaté s oddálením početí.

Pokračování 2018: Antikoncepci v názvu projektu lze ale také vnímat jako ironickou metaforu označující způsob práce, který jde oproti racionálnímu kalkulu spíše cestou intuice a vciťování. Vždyť co je koncepční, to souvisí v první řadě s myšlením, s rozvahou, kalkulem, s nějakým ideovým rozvrhem, jenž sleduje a naplňuje konkrétní cíl. Umělecká tvorba tento moment samozřejmě obsahuje, ale nebývá jediným komponentem uměleckého díla. Kdyby tomu tak bylo, měli bychom před sebou pouze zdařilejší či méně zdařilé realizace předem stanoveného záměru, tj. způsobu řízené totalizace konceptu. Tak tomu ovšem není a být ani nemůže. Už proto, že umělecká tvorba v sobě obsahuje „dimenzi nepředvídatelného“ a, jak tvrdí vlivný francouzský filosof Emmanuel Lévinas, kde je „nepředvídatelné“, nemůže být totalita. Co je však tímto „nepředvídatelným“? Co toto „nepředvídatelné způsobuje“? Může to být například polarizace různého způsobu vcítění do problému, který stojí mimo mě jako subjekt. Nebo cosi, co se vynoří z introspektivní reflexe či sebe-reflexe, skrze mě jako pozorovatele. Obraz a kresba se potom stávají obsahově nejednoznačným narativem, personalizovanou referencí či auto-referencí postihující to, co zasahuje do vědomí, myšlení, cítění a následně do rozhodovacího procesu, který je nedílnou součástí tvůrčího aktu. Je to cesta plná nástrah, něco na způsob „oddysey“. Je nutné vzdálit se od sebe, od všeho známého, blízkého, projít si distancí, odcizením, inverzitou, aby návrat dostal v uměleckém výrazu onen „třetí“, nečekaný rozměr, ono „zaokrouhlení“, a aby nesetrval ve sterilitě pouhého rozumu..
Galerie Klatovy Klenová

Obsah knihy: Postkonceptuální antikoncepce

Postkonceptuální antikoncepce - examplesPostkonceptuální antikoncepce - examplesPostkonceptuální antikoncepce - examplesPostkonceptuální antikoncepce - examples

Potřebujete poradit?

+420 725 593 955
info@iumeni.cz

iUmeni.cz - zbozi.cz